خبر فوری

 
 
تکذیب خبر تجارت افغانستان و هند از طریق خاک پاکستان
کد خبر :1587563952

17:24 1397/06/26


برچسب ها : افغانستان, پاکستان, جان باس, سلمان حیدر, شاه محمود قریشی, هند,

شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان با رد اخبار مبنی بر تجارت افغانستان و هند از طریق خاک پاکستان گفت:تاکنون پاکستان هیچ تصمیمی برای انجام مذاکرات جهت تجارت میان افغانستان و هند از طریق این کشور را اتخاذ نکرده است.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز به نقل از بی بی سی اردو،شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان با رد اخبار مبنی بر تجارت افغانستان و هند از طریق خاک پاکستان گفت:تاکنون پاکستان هیچ تصمیمی برای انجام مذاکرات جهت تجارت میان افغانستان و هند از طریق این کشور را اتخاذ نکرده است.

جان باس سفیر افغانستان در آمریکا در چند روز اخیر مدعی شده بود پاکستان برای حضور در مذاکرات تجارت میان افغانستان و هند از طریق خاک این کشور اعلام آمادگی نموده است.

وی در مصاحبه با روزنامه ی هندی اکونومیک تایمز گفته بود:پاکستان برای افتتاح مرزهای خود به روی افغانستان و هند برای انجام معاملات اقتصادی میان دو کشور،ابراز علاقه نموده است.

پاکستان هیچ گاه اجازه تجارت با افغانستان از طریق خاک خود را به هند نداده است،پاکستان معتقد است قبل از آغاز کریدور تجاری هند و افغانستان باید مسائل استراتژیک و فناوری های مربوطه مرتفع گردد.

جان باس میگوید:چند ماه پیش دولت پاکستان برای اولین بار خواهان مذاکره  با همتایان افغانی خود برای افتتاح کریدور هند افغانستان شده بود.

سلمان حیدر وزیر امور خارجه سابق هند در گفتگو با یکی از برنامه های بی بی سی اردو گفت: اگرچه دو طرف(هند و پاکستان) خواهان افزایش روابط با یکدیگر می باشند و در این باره چراغ سبز نشان داده اند اما به نظر نمیرسد که در این خصوص(تجارت) تصمیم خاصی را اتخاذ نموده باشند.

وی گفت:عمران خان نخست وزیر جدید پاکستان بارها درباره بهبود روابط با هند سخن گفته است،میان دو کشور تاکنون اتفاق خاصی صورت نپذیرفته است اما امید است روابط دو کشور بهتر شود.

سلمان حیدر در پاسخ به یک سوال گفت:برای بهبود و افزایش روابط میان دو کشور تلاش های دیپلماتیک در حال انجام است،اما پیش بینی این که این موضوع تا چه اندازه پیشرفت داشته و تا چه میزان پیش خواهد رفت، سخت است.

 سید ظفر اسلام سخنگوی حزب حاکم هند نیز در گفتگو با بی بی سی اردو گفت:نریندر مودی نخست وزیر هند پس از به روی کار آمدن در دولت هند با دعوت از تمامی کشورهای همسایه هند خواستار بهبود روابط با این کشورها شده بود و اگر شما ببینید متوجه خواهید شد که پاکستان هیچ گام مثبتی در این خصوص برنداشت.

ارسال نظر

 
1