خبر فوری

 
 
تکذیبیه پاکستان در خصوص ادعای سی ان ان در زمینه استفاده از حریم هوایی پاکستان برای عملیات در افغانستان
کد خبر :1866709389

15:02 1400/08/01


برچسب ها : ارتش آمریکا, افغانستان, پاکستان و آمریکا, پهپاد نظامی, توافقنامه, حریم هوایی پاکستان, عملیات پهپادی, عملیات هوایی, هواپیمای بدون سر نشین,

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان ادعای خبرگزاری سی ان ان در مورد نزدیک شدن دو کشور پاکستان و آمریکا به توافق در مورد استفاده از حریم هوایی پاکستان برای عملیات در افغانستان را رد کرد و گفت: دو کشور روابط دیرینه ای در زمینه همکاری های امنیتی و مبارزه با تروریسم در منطقه را دارند.


اسلام آباد/واشنگتن: به گزارش راز نیوز| سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان در پی ادعای خبرگزاری سی ان ان که مدعی شد پاکستان و آمریکا در زمینه توافق در مورد استفاده از حریم هوایی پاکستان برای عملیات در خاک افغانستان نزدیک شده اند، ضمن رد این گزارش، اظهار داشت که هیچگونه صحبتی میان پاکستان و آمریکا در خصوص توافقنامه حریم هوایی درحال انجام نیست.

خبرگزاری سی ان ان در گزارشی بیان داشت که ایالات متحده و پاکستان به توافقی در مورد استفاده از حریم هوایی پاکستان برای عملیات نظامی در افغانستان توسط آمریکا، نزدیک شده اند. پاکستان در عوض این موافقت، خواسته خود برای فراهم کردن مبلغ در زمینه مبارزه با تروریسم به پاکستان و کمک به بهبودی روابط با هند را ابراز داشته است و دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا صبح جمعه 30 مهر اعضای کنگره را از این توافق صورت گرفته آگاه کرده است.

در ادامه این گزارش سی ان ان آمده است که مذاکرات برای نهایی کردن این توافق در جریان است. درپی دستیابی به این معاهده، آمریکا قادر خواهد بود حریم هوایی پاکستان را برای عملیات هوایی در افغانستان استفاده کند. هنوز در زمینه شرایط این معاهده توافقی صورت نگرفته است، بایدن طی اطلاع رسانی به اعضای کنگره اظهار داشت که به احتمال زیاد توافق با پاکستان به زودی انجام می شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان ضمن رد کردن این گزارش، گزارش های مربوط به استفاده از حریم هوایی پاکستان برای عملیات اطلاعاتی در افغانسان را تکذیب کرد و افزود: هیچ توافقی بین پاکستان و ایالات متحده آمریکا در مورد استفاده از حریم هوایی در حال مذاکره نیست.

براساس بیانیه وزارت امور خارجه پاکستان، پاکستان و ایالات متحده همکاری دیرینه ای در زمینه مبارزه با تروریسم و امنیت منطقه ای دارند و مشورت جدی میان دو کشور نیز جریان دارد.

ارسال نظر

 
1