خبر فوری

 
 
توضیح احسان الله احسان در رابطه با نشست طالبان و آزادی اکرام الله ترابی
کد خبر :577223050

20:28 1399/05/29


برچسب ها : تحریک طالبان پاکستان, جنبش طالبان پاکستان,

احسان الله احسان و دیگر منابع تحریک طالبان پاکستان گزارش اخیر رسانه های پاکستان در مورد نقش داشتن سازمان ان دی اس افغانستان در مذاکرات و آزادی به قید ضمانت اکرام الله ترابی را رد کردند.


 

خیبر پختون خوا: به گزارش راز نیوز| منبع خبری وابسته به عناصر تروریستی نوشت: پس از نشست تحریک طالبان پاکستان با دیگر گروه ها و رفتن جماعت الاحرار و حزب الاحرار زیر چتر تی تی پی، رسانه های پاکستان گزارش های معکوسی از این نشست و حضور اکرام الله ترابی در آن منعکس کرده و نوشتند که اکرام الله ترابی نیز که به قید ضمانت در دادگاه آزاد شده و در قتل بی نظیر بوتو نقش داشته است نیز در این مذاکرات شرکت کرده بود؛

احسان الله احسان سخنگوی سابق تحریک طالبان پاکستان و جماعت الاحرار در واکنش به این خبر ها با رد کردن آن، اظهار داشت: اکرام الله ترابی محکوم به 5 سال حبس بود که وی این مدت را در زندان هری پور گذراند و پس از تکمیل مدت زمان محکومیت آزاد شده است و هیچ دادگاهی او را آزاد نکرده است.

همچنین نزدیکان اکرام الله ترابی نیز گزارش رسانه های پاکستانی را رد کرده و ابراز داشتند: هیچگونه ضمانتی برای او در هیچ یک از دادگاه ها و کلانتری های پاکستان وجود ندارد و از طرفی در پرونده او هیچگونه لفظ نقش داشتن در قتل بی نظیر بوتو وجود ندارد و اگر جز این است آن را در رسانه به نمایش گذارید. این خبر مبنی بر دروغ است. ارتش و سازمان های امنیتی می خواستند تا او در زندان بماند اما خبر آزادی او به همراه ارتش و سازمان های امنیتی برای هر فرد دیگه ای تکان دهنده بود، نیروهای سازمان های امنیتی حسب سابق خارج از زندان منتظر بودند تا با خروج او، وی را مجددا بربایند، اما فرمانده آنها را فریب داد و گریخت. از طرفی از اکرام الله که در پرونده قتل بی نظیر بوتو نقش داشته و از او سخن گفته می شود، ترابی نیست بلکه اکرام الله محسود است که او نیز در آن زمان که ترابی در زندان بود در بیانیه ای اتهام نقش داشتن در قتل بوتو را رد کرده بود.

منابع تحریک طالبان پاکستان ابراز داشتند که اکرام الله ترابی را از مسیر های مخفی نزد خود آورده اند و در این اقدام هیچ کشوری از جمله پاکستان نقش ندارد و نه کسی در این باره اطلاعی داشت. منابع موثق طالبان همچنین با رد کردن خبر منتشر شده مبنی بر شرکت نمایندگان سازمان اطلاعاتی افغانستان موسوم به ان دی اس در مذاکرات اخیر، ابراز داشتند که قبل از این، ان دی اس در دفعات متعدد با یورش به مخفیگاه ها، تعداد زیادی از اعضای تی تی پی را دستگیر یا به قتل رسانده است. منابع اظهار داشتند که امیر هر منطقه ای از طالبان پاکستان تقریبا توسط نیروهای افغانستان هدف قرار گرفته اند که می توان به کشته شدن خلیفه عمر منصور، مولانا فضل الله، خان سید سجنا محسود و غیره به عنوان مثال های بارز اشاره کرد.

گفتنی است رسانه های پاکستان مدعی شده بودند که مذاکرات اتحاد اخیر تحریک طالبان پاکستان با جماعت و حزب الاحرار در مناطق پکتیا و کنر افغانستان انجام شده بودند درحالیکه طالبان از وزیرستان جنوبی پاکستان از موقعیت مذاکرات یاد کرده اند.

 

بخوانید: رسانه های پاکستان: اتحاد گروه های تروریستی دسیسه ای از سوی سازمان های امنیتی هند و افغانستان است

ارسال نظر

 
1