خبر فوری

 
 
توضیحات شاه محمود قریشی در مورد سفر نخست وزیر پاکستان به سریلانکا
کد خبر :626441502

10:18 1399/12/06


برچسب ها : پاکستان و سریلانکا, پنجاب, شاه محمود قریشی, عمران خان, نخست وزیر پاکستان, وزیر امور خارجه پاکستان,

شاه محمود قریشی توضیحاتی در مورد سفر عمران خان نخست وزیر پاکستان به سریلانکا و دیدار وی با همتای سریلانکایی خود ارائه داد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان با ارائه توضیحاتی در مورد سفر عمران خان نخست وزیر پاکستان به سریلانکا گفت: فرصت های بسیاری برای رونق بخش گردشگری در پاکستان وجود دارد زیرا 62 درصد از شهروندان سریلانکا پیرو آئیین بودایی بوده و تمدن گندارا و مناطق شمالی پاکستان می تواند برای آن ها بسیار جذاب باشد.

وی افزود: روابط ما با سریلانکا همیشه خوب و دوستانه بوده و سریلانکا قدردان تلاش های پکستان برای همکاری با این کشور در زمینه مبارزه با تروریسم است. همچنین مذاکرات سیاسی با سریلانکا از گذشته تا کنون ادامه داشته و هماهنگی پاکستان و سریلانکا در مجامع بین المللی با یکدیگر موجب تحکیم بیشتر روابط بین دو کشور شده است.

وی همچنین بیان کرد: اولین توافقنامه تجارت آزاد پاکستان با کشور سریلانکا به امضا رسید اما با این وجود میزان تجارت بین دو کشور در سطح پایینی قرار دارد. در سفر عمران خان نخست وزیر پاکستان به سریلانکا، در مورد بهبود وضع اقتصاد دو کشور به طور تفصیلی گفتگو شد. همچنین همکاری در زمینه توسعه و آموزش منابع انسانی مهم است و با توجه به میزان بالای سواد در میان شهروندان سریلانکا، پاکستان می تواند در بخش بهداشت و درمان با سریلانکا همکاری کند. برای این امر موسسات پزشکی بورس تحصیلی دانشجویان سریلانکا را 100 درصد افزایش می دهند.

وزیر خارجه پاکستان همچنین گفت: همکاری دو جانبه برای دفاع در برابر تروریسم اهمیت بالایی دارد و پاکستان در این زمینه پیشنهاد کمک 15 میلیون دلاری به سریلانکا کرده است.

ارسال نظر

 
1