خبر فوری

 
توانمند سازی زنان و مدیریت جمعیت محور گفت و گوی نماینده صندوق جمعیت ملل متحد با وزیر حقوق بشر پاکستان
کد خبر :2119286464

11:26 1401/12/01


برچسب ها : پاکستان و سازمان ملل متحد, حقوق زنان, روابط دوجانبه, ریاض حسین پیرزاده, صندوق جمعیت سازمان ملل متحد, وزیر حقوق بشر,

دکتر لوئ شبانِ نماینده صندوق جمعیت ملل متحد در پاکستان با ریاض حسین پیرزاده وزیر حقوق بشر پاکستان دیدار کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| دکتر لوئ شبانِ نماینده صندوق جمعیت ملل متحد در پاکستان با ریاض حسین پیرزاده وزیر حقوق بشر پاکستان دیدار و در مورد برنامه ریزی جمعیت، تاثیرات آن بر رشد اقتصادی، همکاری تحت دستور UNFPA برای برابری جنسیتی، حقوق زنان و مدیریت و توسعه جمعیت در پاکستان، صحبت کرد.

 وزیر حقوق بشر پاکستان در این دیدار با بیان عزم راسخ پاکستان برای پاسداری از منشور سازمان ملل متحد و اجرای آن، اظهار داشت که در زمینه مدیریت و برنامه ریزی جمعیت به دلیل کمبود قابل توجه منابع و تخصیص بهتر در کشور بسیار عقب هستیم. پاکستان دچار مشکل بی نظمی جمعیتی و رشد نامتناسب جمعیت می باشد. به همین منظور نیازمند اقدامات بیشتر، فرهنگ و اختصاص بودجه زیاد و اجرای قوانین مناسب هستیم و برای این امر ما مشتاقانه منتظر حمایت بیشتر به ویژه از سوی سازمان های غیردولتی می باشیم.

وی افزود: آژانس های سازمان ملل متحد به ویژه در زمینه حقوق بشر به پاکستان کمک زیادی کرده اند، اگرچه کنترل جمعیت پس از اصلاحیه هجدهمین قانون اساسی یک موضوع ایالتی است، اما وزارت حقوق بشر همچنان به تعهدات بین المللی مربوط به حقوق زنان و کودکان رسیدگی می کند.

دکتر لوئ شبانِ اشاره کرد که صندوق جمعیت ملل متحد به عنوان یک آژانس مستقل با تلاش های بی سابقه یک زن فعال پاکستانی تاسیس شد اما اینکه پاکستان در پایین ترین رده بندی جهانی برای توانمندسازی زنان قرار گرفته است، مایوس کننده می باشد. او اظهار داشت که برای حمایت بیشتر از مطالعات متمرکز و تدویت سیاست در حوزه مدیریت جمعیت همکاری خواهد کرد.

علی رضا بهته معاون وزیر حقوق بشر پاکستان به نماینده اطلاع داد که این وزارتخانه برنامه اقدام ملی در مورد حقوق زنان را دنبال می کند و ما به طور مرتب در انجمن های ملی و بین المللی گزارش می دهیم. نیازمند هزینه بیشتر برای آگاهی و اجرای صحیح قوانین هستیم.

ارسال نظر

 
1