خبر فوری

 
 
توافق پاکستان و صندوق بین المللی پول بر سر جزئیات مربوط به برنامه بودجه
کد خبر :379145154

10:07 1399/03/21


برچسب ها : بودجه, پاکستان و صندوق بین المللی پول, صندوق بین المللی پول, مذاکرات, کسری بودجه,

پاکستان و صندوق بین المللی پول در پایان سومین دور از مذاکرات مربوط به برنامه بودجه، در خصوص عدم افزایش قیمت حامل های انرژی و همچنین میزان افزایش حقوق و بازنشستگی به توافق رسیدند.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| پاکستان و صندوق بین المللی پول در پایان سومین دور از مذاکرات مربوط به برنامه بودجه، در خصوص عدم افزایش قیمت حامل های انرژی و همچنین میزان افزایش حقوق و بازنشستگی به توافق رسیدند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، صندوق بین المللی پول در جریان این مذاکرات نسبت به پرداخت بسته کمکی در سه ماه ابتدای سال مالی آینده اعلام آمادگی نمود و دو طرف در خصوص تعیین محل درآمد جایگزین جهت مقابله با کسری بودجه نیز به توافق رسیدند.

پاکستان در جریان این مذاکرات به صندوق بین المللی پول نسبت به افزایش درآمد غیرمالیاتی اطمینان بخشی نمود، طبق گفته منابع آگاه صندوق بین المللی پول تا پایان ماه سپتامبر شرایط را برای پاکستان تسهیل خواهد نمود و دولت فدرال نیز روند دریافت وام از بانک مرکزی را نیز همچنان متوقف نگاه خواهد داشت.

طبق اعلام منابع آگاه، پاکستان در جریان این مذاکرات نسبت به متعهد بودن به شرایط تعیین شده در برنامه کمک مالی صندوق بین المللی پول و اجرای کامل برنامه تا پس از ماه اکتبر اطمینان بخشی نمود.

لازم به ذکر است در پی مذاکرات پاکستان و صندوق بین المللی پول، اسلام آباد برنامه بودجه سال مالی آینده خود را بر اساس شرایط ابلاغی از سوی صندوق بین المللی پول تهیه و تدوین خواهد نمود.

ارسال نظر

 
1