خبر فوری

 
 
توافق پاکستان و روسیه در خصوص پروژه خط لوله گاز کراچی-لاهور
کد خبر :598689965

16:30 1400/06/05


برچسب ها : پاکستان و روسیه, خط لوله گازی,

پاکستان و روسیه برای امضای توافقنامه سهامداران SHA و توافقنامه تسهیل FA برای پروژه خط گاز کراچی تا قصور (لاهور) توافق کرده اند .


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| پاکستان و روسیه برای امضای توافقنامه سهامداران SHA و توافقنامه تسهیل FA برای پروژه خط گاز کراچی تا قصور (لاهور) توافق کرده اند و روند اقدامات پیشبرد این توافق در خصوص این پروژه به ارزش 2.50 میلیارد دلاری از ماه آینده میلادی پس از تبادل پیش نویس های SHA و FA آغاز می شود تا بتوانند به صورت رسمی تا تاریخ 17 سپتامبر-26 شهریور این معاهده را امضاء کنند.

جلسه فنی سه روزه در مورد پروژه خط لوله گاز پاکستان به طول 11 هزار کیلومتر در روز پنجشنبه به پایان رسید و پس از آن در بیانیه مشترک اعلام شد پیشرفت قابل توجهی در این پروژه حاصل شده است.

طرفین تصمیم به تسریع در بررسی های تکنیکی و ارزیابی گرفته و موافقت کردند تا مراحل مرحله برنامه ریزی شامل بررسی های میدانی، بازرسی ها و تحقیقات را تسریع بخشند. براساس بیانیه مشترک دو طرف جهت انتقال آر ال ان جی از کراچی به قصور، پارامترهای طراحی و ویژگی های فنی را نیز مورد بررسی قرار دادند. ترتیبات مناسبی برای اتصال خط لوله به پروژه های ذخیره سازی زیر زمینی گاز در ایالت سند و محل عبور خط لوله ترکمنستان، افغانستان، پاکستان و هند (تاپی) در ملتان ایجاد خواهد شد.

ارسال نظر

 
1