خبر فوری

 
 
توافق پاکستان و روسیه در خصوص تقویت همکاری های نظامی و دفاعی
کد خبر :1890599065

11:04 1400/07/08


برچسب ها : پاکستان و روسیه, سپهبد هلال حسین, معاون وزارت دفاع پاکستان, معاون وزارت دفاع روسیه, همکاری دفاعی, همکاری نظامی, وزارت دفاع پاکستان,

مقامات نظامی پاکستان و روسیه در نشست کمیته مشترک مشورتی نظامی در اسلام آباد در خصوص تقویت همکاری های نظامی و دفاعی میان دو کشور توافق نمودند.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| مقامات نظامی پاکستان و روسیه در نشست کمیته مشترک مشورتی نظامی در اسلام آباد در خصوص تقویت همکاری های نظامی و دفاعی میان دو کشور توافق نمودند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، این نشست با حضور هیئت عالی رتبه نظامی پاکستان و روسیه در اسلام آباد برگزار گردید که سپهبد(بازنشسته) میان محمد هلال حسین قائم مقام وزارت دفاع پاکستان و سرهنگ الکساندر وی فومن معاون وزرات دفاع روسیه ریاست هیئت های دو کشور را بر عهده داشتند.

طبق بیانیه صادر شده از سوی وزارت دفاع پاکستان، در این نشست دو طرف به بررسی روابط دوجانبه و همکاری های موجود میان دو کشور در زمینه های مختلف از جمله آموزش نظامی، رزمایش مشترک، همکاری اطلاعاتی و همکاری دفاعی-صنعتی را مورد بررسی قرار دادند.

هیئت های پاکستان و روسیه در ادامه این نشست توافق نمودند تصمیمات اتخاذ شده در این جلسه به صورت موثر و مداوم بررسی و اجرا گردد، دو طرف ابراز امیدواری نمودند کمیته مشترک مشورتی نظامی به تقویت همکاری های دفاعی میان دو کشور کمک نماید.

خبرگزاری تاس روسیه به نقل از ژنرال الکساندر فومن عنوان نمود: در این نشست، طرفین از توسعه روابط سودمند در عرصه نظامی تمجید نموده و بر عزم خود برای تقویت همکاری های نظامی به موثرترین شکل ممکن همراه با افزودن قابلیت های کلی تاکید ورزیدند.

ژنرال الکساندر فومن با تمجید از همکاری های دفاعی میان پاکستان و روسیه گفت: توسعه همکاری ها میان دو کشور برای امنیت منطقه ضروری است، پیشبرد روابط کلیدی میان پاکستان و روسیه امری مهم و لازم برای تامین امنیت و ثبات منطقه است.

وی یادآور شد که پاکستان یکی از معدود کشورهایی است که روسیه علی رغم تشدید پاندمیک جهانی، برنامه های گذشته خود را با آن ادامه داده است.

در ادامه این نشست دو طرف در خصوص اوضاع سیاسی و امنیتی افغانستان نیز به بحث و تبادل نظر پرداختند.

ژنرال الکساندر در این خصوص خاطرنشان کرد: در این نشست به صورت مفصل و عمیق در زمینه افغانستان گفتگو و رایزنی کردیم.

ارسال نظر

 
1