خبر فوری

 
 
توافق پاکستان و اوکراین در خصوص افزایش سطح همکاری های دفاعی و نظامی میان دو کشور
کد خبر :1317423628

09:42 1400/02/31


برچسب ها : پاکستان و اوکراین, ژنرال قمر جاوید باجوا, فرمانده ستاد ارتش پاکستان, نخست وزیر اوکراین,

در جریان سفر فرمانده ستاد ارتش پاکستان به اوکراین و دیدار وی با مقامات عالی رتبه این کشور دو طرف در زمینه گسترش سطح همکاری های دوجانبه در بخش های دفاعی و نظامی توافق نمودند.


کی یف: به گزارش راز نیوز| در جریان سفر فرمانده ستاد ارتش پاکستان به اوکراین و دیدار وی با مقامات عالی رتبه این کشور دو طرف در زمینه گسترش سطح همکاری های دوجانبه در بخش های دفاعی و نظامی توافق نمودند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، روابط عمومی ارتش پاکستان با انتشار بیانیه ای ابراز داشت: ژنرال قمر جاوید باجوا فرمانده ستاد ارتش پاکستان به منظور دیدار با مقامات ارشد اوکراین روز گذشته با استقبال رسمی مقامات عالی رتبه اوکراین وارد این کشور شد.

 

طبق بیانیه روابط عمومی ارتش پاکستان، ژنرال قمر جاوید باجوا در جریان این دیدار با نخست وزیر و معاون نخست وزیر اوکراین به دیدار و رایزنی پرداخت، در این دیدار موضوعات مختلفی همچون همکاری دفاعی و نظامی میان پاکستان و اوکراین مورد بحث قرار گرفت.

مقامات اوکراینی در جریان این دیدار از نقش پاکستان در کاهش تنش در منطقه و همچنین پیشبرد روند صلح افغانستان تمجید نمودند.

گفتنی است ژنرال قمر جاوید باجوا فرمانده ستاد ارتش پاکستان علاوه بر این با وزیر دفاع، رئیس ستاد کل ارتش و فرمانده نیروهای مسلح به صورت جداگانه به دیدار و گفتگو پرداخت و از سایت تست های نظامی اوکراین واقع در منطقه خرکیو این کشور و فرآیند تست سلاح های مختلف در این مرکز نظامی بازدید به عمل آورد.

وی با ابراز علاقه نسبت به سطح بالای فناوری و مهارت در این سایت نظامی، فعالیت بخش های مختلف نظامی اوکراین را مورد تمجید قرار داد.

ژنرال قمر جاوید باجوا در این زمینه ابراز داشت: همکاری دفاعی میان دو کشور بخش مهمی از روابط دو کشور می باشد، پاکستان به دنبال ارتقا همکاری دفاعی با اوکراین بر اساس انتقال فناوری و سرمایه گذاری های مشترک در آینده است و دو کشور می توانند از تجربیات و مهارت های یکدیگر در این زمینه بهره مند شوند.

ارسال نظر

 
1