خبر فوری

 
 
توافق پاکستان و افغانستان برای تقویت بیش از پیش چارچوب روابط دوجانبه
کد خبر :5223498

10:26 1399/02/02


برچسب ها : پاکستان و افغانستان, تماس تلفنی, شاه محمود قریشی, وزیر امور خارجه افغانستان, وزیر امور خارجه پاکستان,

شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان در تماس تلفنی با همتای افغان خود خواستار راه اندازی مجدد چارچوب روابط دوجانبه که از 10 ماه گذشته غیرفعال مانده است شد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان در تماس تلفنی با همتای افغان خود خواستار راه اندازی مجدد چارچوب روابط دوجانبه که از 10 ماه گذشته غیرفعال مانده است شد.

بر اساس جزئیات منتشر شده، شاه محمود قریشی در جریان این تماس تلفنی منتخب شدن حنیف آتمر به عنوان وزیر امور خارجه افغانستان را به وی تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد در زمان حضور وی در این منصب روابط دوجانبه پاکستان و افغانستان گسترش یابد.

وزیر امور خارجه پاکستان همچنین در این گفتگوی تلفنی نسبت به برگزاری هرچه فوری اجلاس کمیسیون گسترش روابط دوجانبه موسوم به «برنامه اقدام افغانستان و پاکستان برای صلح و همبستگی» ابراز امیدواری نمود.

حنیف آتمر وزیر امور خارجه افغانستان نیز در این گفتگوی تلفنی بر اهمیت «برنامه اقدام افغانستان و پاکستان برای صلح و همبستگی» تاکید نمود.

لازم به ذکر است در پی تنش طولانی مدت در روابط دوجانبه پاکستان و افغانستان، دو کشور در اردیبهشت ماه 97 تصمیم به راه اندازی «برنامه اقدام افغانستان و پاکستان برای صلح و همبستگی» گرفتند، که بر اساس آن دو کشور در زمینه کاهش عملیات های تروریستی، مبارزه با تروریسم، بازگشت مهاجران افغانی و توسعه اقتصادی مشترک به همکاری خواهند پرداخت.

ناگفته نماند این کمیسیون دارای 5 گروه مختلف می باشد که یک گروه از آن با عنوان همکاری امنیتی و اطلاعاتی در حال فعالیت است.

ارسال نظر

 
1