خبر فوری

 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| مقامات پاکستان و ازبکستان در نشست مشترک نسبت به راه اندازی قطار ویژه جهت تقویت خط ریلی ترانزیتی پاکستان-افغانستان-ازبکستان توافق نمودند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، سردار عمر زاق اف معاون نخست وزیر و وزیر سرمایه گذاری و تجارت خارجی ازبکستان که در اسلام آباد حضور دارد، روز گذشته در نشست مشترک با اعظم خان سواتی وزیر راه آهن، اسد عمر وزیر برنامه ریزی و عبدالرزاق داوود وزیر امنیت غذایی دولت فدرال پاکستان به دیدار و رایزنی پرداخت.

در این نشست میزان پیشرفت های صورت گرفته در زمینه پروژه خط ریلی مزار شریف-کابل-پیشاور که آسیای میانه را به بنادر کراچی، بن قاسم و گوادر متصل می کند مورد بررسی قرار گرفت.

گفتگو و رایزنی های مربوط به این پروژه ریلی در ابتدا در زمان سفر سردار عمر زاق اف معاون نخست وزیر ازبکستان به پاکستان در سال 2020 میلادی صورت گرفت.

لازم به ذکر است سردار عمر زاق اف معاون نخست وزیر و وزیر سرمایه گذاری و تجارت خارجی ازبکستان روز گذشته با هدف دیدار و رایزنی با مقامات عالی رتبه پاکستان در سفری یک روزه وارد اسلام آباد شد و در بدو ورود به پاکستان از سوی عبدالرزاق داوود مشاور تجاری نخست وزیر پاکستان مورد استقبال قرار گرفت.

 

ارسال نظر

 
1