خبر فوری

 
 
توافق پاکستان و آمریکا برای افزایش حجم تجارت متقابل و رشد سرمایه گذاری خارجی
کد خبر :1568521195

11:28 1401/08/26


برچسب ها : ایالات متحده آمریکا, پاکستان و آمریکا, تجارت دوطرفه, دونالد بلوم, روابط دوجانبه, سرمایه گذاری, سرمایه گذاری خارجی, سفیر آمریکا, سفیر آمریکا در پاکستان,

دونالد بلوم سفیر آمریکا در اسلام آباد و خانم عایشه غوث پاشا وزیر مشاور دولت پاکستان در امور دارایی و درآمد طی دیدار دوطرفه، در زمینه تقویت تجارت متقابل و افزایش سرمایه گذاری خارجی در پاکستان توافق کردند.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| باتوجه به هفته جهانی کارآفرینی، دونالد بلوم سفیر آمریکا در اسلام آباد و دکتر عایشه غوث پاشا مشاور وزیر دولت پاکستان در امور دارایی و درآمد به طور رسمی پروژه ای که توسط دولت آمریکا جهت افزایش حجم تجارت متقابل بین ایالات متحده و پاکستان آغاز کرده بود را طی مراسمی افتتاح کردند.

گفتنی است آمریکا مدت هاست که از بزرگترین بازارهای واردات محصولات پاکستانی می باشد و ظرفیت زیادی برای افزایش حجم این واردات نیز وجود دارد. طبق آمار اداره سرشماری ایالات متحده، آمریکا طی سال 2021 میلادی از پاکستان وارداتی به ارزش 5.3 میلیارد دلار داشته و از طرفی شاهد افزایش سرمایه گذاری ایالات متحده در پاکستان طی پنج سال گذشته بوده ایم.

پروژه پنج ساله ارتقای سرمایه گذاری "IPA" که توسط آژانس توسعه بین المللی ایالات متحده USAID مدیریت می شود، نه تنها محیط تجاری در پاکستان را تقویت بلکه سرمایه گذاری مستقیم بین المللی را نیز جذب و موجب رشد و تقویت تجارت و سرمایه گذاری پاکستان-آمریکا می شود. هدف از این برنامه ضمن بهبود توانایی های سرمایه گذاری پاکستان، برطرف کردن موانع موجود در مسیر تجارت و سرمایه گذاری نیز می باشد.

دونالد بلوم سفیر آمریکا در این بین اظهار داشت: تحت این برنامه پنج ساله، تجارت و سرمایه گذاری افزایش خواهد یافت و تقویت اقتصاد پاکستان، از جمله اقداماتی برای کاهش هزینه های تجاری، محیط مساعد را برای سرمایه گذاران خارجی فراهم می کند. طی 5 سال، از طریق بخش خصوصی، 2.5 میلیون دلار سرمایه گذاری در پاکستان انجام می شود و این عاملی برای افزایش سرمایه گذاری تا 75 میلیون دلار خواهد بود که پس از آن 4 میلیون دلار به حجم تجاری پاکستان-آمریکا افزوده می شود.

وی افزود: اقتصاد پاکستان با چالش های زیادی مواجه است، پاکستان با تهدیدات تغییرات آب و هوایی

مواجه است، آمریکا با حمایت از اقتصاد برای تقویت آن ادامه خواهد داد، ثبات در کشور پاکستان برای سرمایه گذاری خارجی مهم است. پاکستان باید نسبت به آینده مطمئن باشد، پاکستان باید روی انرژی سبز بسیار کار کند.

ارسال نظر

 
1