خبر فوری

 
 
توافق پاکستان و آذربایجان برای تقویت همکاری های دوطرفه در زمینه های اقتصادی، انرژی و روابط زمینی و هوایی
کد خبر :376093251

16:08 1399/10/25


برچسب ها : آذربایجان, پاکستان, پاکستان و آذربایجان, جیحون بایرام اف, شاه محمود قریشی, وزیر امور خارجه آذربایجان, وزیر امور خارجه پاککستان,

با حضور جیحون بایرام اف وزیر امور خارجه آذربایجان در ساختمان وزارت امور خارجه پاکستان، نشستی در سطح هیئت های دو کشور با حضور شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان برگزار شد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| مذاکراتی در سطح هیئت های دو کشور پاکستان و آذربایجان امروز (پنجشنبه) در ساختمان وزارت امور خارجه پاکستان برگزار شد که رهبری هیئت آذربایجان برعهده جیحون بایرام اف وزیر امور خارجه آذربایجان و هیئت پاکستانی برعهده شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان بود.

شاه محمود قریشی در این بین اظهار داشت که روابط عمیق برادرانه برپایه های دین، فرهنگ و ارزش های مشترک میان دو کشور استوار هستند و من به دولت و مردم آذربایجان بابت آزادسازی زمین های اشغال شده توسط ارمنستان را تبریک می گویم. وی افزود: در سطح بین المللی ما به صراحت اعلام کردیم که باید از تمامیت ارضی آذربایجان محافظت شود و براساس موضع عمران خان نخست وزیر پاکستان، ما خواستار توسعه روابط اقتصادی با آذربایجان هستیم.

گفتنی است در این نشست که در سطح هیئت های دو کشور انجام گرفت، پاکستان و آذربایجان در زمینه های گسترش همکاری های اقتصادی، تجاری و دفاعی در رابطه با تقویت همکاری و روابط دوجانبه در بخش های آموزش، فرهنگ و تکنولوژی تبادل نظر انجام دادند و وزرای امور خارجه دوکشور بر لزوم تقویت همکاری های اقتصادی به ویژه در زمینه انرژی و همچنین در زمینه های علوم و کشاورزی تاکید کردند. همچنین دوطرف بر افزایش روابط زمینی و هوایی توافق کردند.

وزیر امور خارجه پاکستان با بیان اینکه پاکستان با اجرای سیاست های آسان صدور روادید، سعی در افزایش روابط و گسترش همکاری های تجاری در سطح جهانی را دارد، افزود: تبادل هیئت های دو کشور باعث تقویت روابط فیمابین شده است و از آذربایجان بابت حمایت از پاکستان در خصوص کشمیر سپاسگذاریم.

وزرای امور خارجه پاکستان در رابطه با حمایت و همکاری دوطرفه در سطح بین الملل ابراز اطمینان کرده و در خصوص مسئله کشمیر گفتگو کردند. وزیر امور خارجه آذربایجان در خصوص مهمان نوازی و استقبال ویژه از همتای پاکستانی خود تشکر و قدردانی کرد.

شایان ذکر است وزرای امور خارجه دو کشور در پایان نشست در سطح هیئت ها، توافقنامه ای در زمینه مبارزه با بلایای طبیعی امضاء کردند .

ارسال نظر

 
1