خبر فوری

 
 
توافق وزرای امور خارجه هند و چین در خصوص کاهش تنش های مرزی
کد خبر :745652002

16:16 1399/06/21


برچسب ها : سازمان همکاری شانگهای, سوبرامانیام جایشانکار, هند و چین, وانگ یی, وزیر امور خارجه چین, وزیر امور خارجه هند,

وزرای امور خارجه هند و چین در جریان دیدار در حاشیه نشست سازمان همکاری شانگهای در مسکو درباره کاهش مناقشات مرزی و موضوعات پیرامون آن به بحث و تبادل نظر پرداختند.


مسکو: به گزارش راز نیوز| وزرای امور خارجه هند و چین در جریان دیدار در حاشیه نشست سازمان همکاری شانگهای در مسکو درباره کاهش مناقشات مرزی و موضوعات پیرامون آن به بحث و تبادل نظر پرداختند.

 

بر اساس جزئیات منتشر شده، سابرامانیام جایشانکار وزیر امور خارجه هند در جریان دیدار با وانگ یی همتای چینی خود به بررسی مناسبات دوجانبه و مسائل دو کشور به ویژه مناقشات مرزی در خط کنترل واقعی(LAC) پرداختند.

وزرای امور خارجه هند و چین در این دیدار نسبت به کاهش مناقشات مرزی در خط کنترل واقعی و بازگرداندن نیروهای نظامی خود از خط مرزی مشترک توافق نمودند.

دو طرف با تاکید بر این نکته که وضعیت موجود در منطقه به نفع هیچ کدام از طرفین نیست توافق نمودند نیروهای دو طرف در مرز مشترک به رایزنی های خود ادامه دهند و مسافت منطقی و مناسب را رعایت کنند و اجازه ندهند اختلافات میان دو کشور به مناقشه تبدیل گردد.

دو طرف همچنین در زمینه مشورت با رهبران دو کشور در زمینه توسعه روابط هند و چین توافق نمودند.

پس از این دیدار بیانیه مشترکی از سوی دو طرف صادر گردید که بر اساس آن روسای دستگاه های دیپلماسی دو کشور نسبت به پایبندی به پروتکل های موجود در مسائل مرزی میان هند و چین، برپایی صلح و ثبات در مناطق مرزی و پرهیز از هرگونه اقدام که به افزایش درگیری ها دامن بزند به توافق رسیدند.

ارسال نظر

 
1