خبر فوری

 
 
توافق همکاری رسانه ای میان پاکستان و عربستان سعودی
کد خبر :397820781

16:30 1398/07/15


برچسب ها : پاکستان, رسانه, شبکه تلویزیونی, عربستان سعودی,

دکتر عاشق اعوان معاون خصوصی نخست وزیر پاکستان در بیانی با اشاره به توافقنامه دوجانبه همکاری رسانه ای میان پاکستان و عربستان سعودی، گفت‌: پاکستان از طریق روابط رسانه ای و مردمی دوطرفه، درصدد تقویت شراکت خود با عربستان سعودی است.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز، دکتر عاشق اعوان معاون خصوصی نخست وزیر پاکستان در بیانی با اشاره به توافقنامه دوجانبه همکاری رسانه ای میان پاکستان و عربستان سعودی، گفت‌: درپی دیدار میان ترکی الشبانه وزیر عربستان و شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان در ماه اوت در عربستان سعودی، طرفین به تبادل نظر درخصوص رشد همکاری های دوجانبه در زمینه رسانه پرداختند. شبکه های تلویزیونی رسمی پاکستان و عربستان سعودی بایکدیگر تبادل برنامه خواهند داشت، درحالی که درحال کار در زمینه مبادلات در سطح هیئت های رسانه ای دوجانبه نیز هستیم. این چارچوب تا دسامبر 2019 نهایی خواهد شد و سال 2020 دور جدیدی از تعاملات رسانه ای بین دو کشور خواهد بود. وی افزود، این چارچوب و همکاری های رسانه ای، منجر به تغییر نگرش مردمی پاکستان نسبت به افراط گرایی عربستان سعودی می‌شود و این کشور به رهبری محمد بن سلمان ولیعهد عربستان به یک کشوری توسعه دوست تبدیل شده است. اکنون اطلاعات جدیدی درباره عربستان سعودی به سراسر جهان منتشر می‌شوند. ما باید این تغییر رویکرد را برجسته سازی نماییم، که این امر از طریق همکاری های دوجانبه در بخش های اطلاع رسانی و رسانه محقق خواهد شد. در حال طراحی یک مکانیزمی در این‌باره هستیم. پاکستان از طریق روابط رسانه ای و مردمی دوطرفه، درصدد تقویت شراکت خود با عربستان سعودی است. فردوس عاشق اعوان با تاکید بر لزوم ایجاد یک استراتژی ارتباطی مشترک با عربستان سعودی برای ترویج تصویر واقعی اسلام در جهان تاکید کرد و افزود، دو کشور در حال تقویت روابط تجاری و همکاری در بخش گردشگری هستند. عربستان سعودی یک شریک به معنای واقعی اقتصادی پاکستان نیز است.
قابل ذکر است فردوس عاشق اعوان معاون خصوصی نخست وزیر پاکستان به زودی سفری در رابطه با همکاری های رسانه ای دوجانبه به عربستان سعودی انجام خواهد داد.

ارسال نظر

 
1