خبر فوری

 
 
توافق میان وزرای امور خارجه پاکستان و ازبکستان در زمینه گسترش همکاری ها و تقویت روابط دوجانبه
کد خبر :1817426904

21:53 1399/05/22


برچسب ها : پاکستان و ازبکستان,

شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان طی برقراری ارتباط از طریق ویدیو کنفرانس با عبد العزیز کامیلوف همتای ازبکستانی خود، روابط میان دو کشور را روابطی عمیق و برادرانه توصیف کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان طی برقراری ارتباط از طریق ویدیو کنفرانس با عبد العزیز کامیلوف همتای ازبکستانی خود، با بیان اینکه روابط عمیق برادرانه میان دو کشور برقرار هستند، همتای خود را از اقدامات پاکستان در زمینه کنترل ویروس کرونا آگاه کرد و از همکاری ازبکستان در زمینه بازگرداندن اتباع پاکستانی از تاشکند هنگام شیوع کرونا تشکر کرد.

طرفین در این ارتباط ضمن گفتگو در زمینه های وضعیت جهانی درپی شیوع کرونا، روابط دوجانبه، عزم خود برای گسترش همکاری های دوجانبه در تمامی بخش ها را اظهار داشته و در مورد گسترش تجارت دوجانبه، امضای هرچه سریعتر توافقنامه های دوجانبه، مشورت در بخش های امنیت منطقه ای توافق کردند.

وزیر امور خارجه پاکستان در ادامه ضمن اطلاع رسانی از برگزاری نشست مشاوره سیاسی دوجانبه پس از معمولی شدن وضعیت ، در پاکستان، همتای خود را از جنایات در جریان هند در کشمیر مطلع ساخته و گزارش مفصلی از این وضعیت تاسف بار ارائه کرد.  وی با محکوم کردن تمامی اقدامات غیر قانونی و ضد بشری هند در کشمیر، سیاست های هند مبنی بر انتشار تنفر را خطری برای امنیت منطقه عنوان کرد . وی افزود: پاکستان در حال ایفای نقش مشترک خود در زمینه صلح افغانستان است. امیدواریم با آغاز هرچه زودتر مذاکرات بین افغان ها در قطر، مسیر برپایی صلح دائمی افغانستان هموار شود.

وزیر امور خارجه پاکستان ضمن استقبال و تشکر از دعوت به سفر به ازبکستان همتای خود، اظهار داشت که پس از بازگشت اوضاع در پی شیوع کرونا به حالت عادی، به ازبکستان سفر خواهم کرد.

ارسال نظر

 
1