خبر فوری

 
 
توافق تبادل سریال و فیلم میان پاکستان و عربستان سعودی
کد خبر :983450956

15:00 1399/06/15


برچسب ها : پاکستان, پاکستان و عربستان سعودی, توافقنامه, سفیر عربستان سعودی, عربستان سعودی, فیلم,

دو کشور پاکستان و عربستان سعودی طی توافقنامه ای متعهد به دوبله و پخش سریال و فیلم های ساخت کشور مقابل در کشور خود شدند.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| دو کشور پاکستان و عربستان سعودی طی توافقنامه ای متعهد به دوبله و پخش سریال و فیلم های ساخت کشور مقابل در کشور خود شدند. براساس گزارش پاکستان و عربستان سعودی طی این توافقنامه در مورد برنامه های فرهنگی و دیگر موضوعات مهم بین دو کشور به توافق رسیده اند که براساس آن دو کشور فیلم های یکدیگر را پس از دوبله، پخش خواهند کرد.

گفتنی است قبل از این توافقنامه سناتور فیصل جاوید خان رهبر حزب تحریک انصاف به دعوت نواف بن سعید المالکی سفیر عربستان سعودی با حضور در سفارتخانه عربستان، با وی دیدار کرد. در این دیدار ضمن گفتگو در زمینه تعاملات دو طرفه، در مورد آشنا کردن ملت های دو کشور با فرهنگ دو طرف برای نزدیک کردن مردم پاکستان و عربستان سعودی نیز به رایزنی پرداختند.

سفیر عربستان سعودی ابراز داشت که پاکستان در صف نخست کشور های اسلامی قرار دارد و پرچم دار اتحاد امت است. وی افزود: پاکستان را کشوری زیبا و شگفت انگیز یافته ام و این توافقنامه باعث پخش فیلم های تاریخی و فرهنگی عربستان سعودی در پاکستان و آشنایی جوانان پاکستانی با اسلام و شخصیت های اسلامی می شود. باید به منظور تقویت صنعت گردشگری پاکستان، چهره زیبای آن را در انظار بین الملل به نمایش گذاشت.

نواف سعید المالکی در ادامه گفتگو گفت که خدمات و چشم انداز عمران خان نخست وزیر پاکستان در جهان اسلام بویژه در عربستان سعودی ارزش دارد؛ گفتنی است سناتور فیصل جاوید خان در پایان این دیدار کتاب تالیف شده در زمینه گردشگری را به سفیر عربستان اهدا کرد.

ارسال نظر

 
1