خبر فوری

 
 
توافق بین پاکستان و صندوق بین المللی پول انجام شد
کد خبر :1400681818

15:25 1400/09/01


برچسب ها : IMF, آژانس تحقیقات فدرال, امضای توافقنامه, پاکستان, پاکستان و صندوق بین المللی پول, توافق, صندوق بین المللی پول, هیئت فدرال در آمد, وام,

توافق بین پاکستان و صندوق بین المللی پول انجام شد که بر اساس آن قسط بعدی 1 میلیارد و 59 میلیون دلار به پاکستان ارائه می شود.


اسلام آباد : به گزارش راز نیوز | توافق بین پاکستان و صندوق بین المللی پول IMF انجام شد که بر اساس آن قسط بعدی 1 میلیارد و 59 میلیون دلار به پاکستان واگذار می شود.

بر اساس جزئیات، صندوق ضمن اعلام توافق بین پاکستان و صندوق بین المللی پول که براساس آن اقساط بعدی وام به پاکستان ارائه خواهد شد، افزود: پاکستان تا ژوئن به اهداف عملکردی خود با اختلاف زیادی دست یافت.

صندوق بین المللی پول از اجرای طرح گروه ویژه اقدام مالی توسط پاکستان قدردانی کرد و گفت : پاکستان در برابر پولشویی و تامین مالی تروریسم پیشرفت هایی داشته است.

در بیانیه صادر شده از سوی صندوق بین المللی پول آمده است که افزایش قیمت های جهانی بر پاکستان تأثیر گذاشته است. پیش بینی می شود رشد اقتصادی امسال بیش از 4 درصد و در سال آینده 4.5 درصد باشد.

بر اساس این بیانیه، موافقت نهایی برای تکمیل ششمین بررسی از هیات اجرایی اخذ خواهد شد. پاکستان باید به پیش شرط های اصلاحات نهادی پایبند باشد.

قسط بعدی 1 میلیارد و 59 میلیون دلار به پاکستان ارائه می شود و به پاکستان کمک می شود تا از دیگر کشورها و موسسات کمک مالی دریافت کند.

صندوق بین‌المللی پول با از سرگیری برنامه وام 6 میلیارد دلاری موافقت کرد و گفت : اقدامات سیاستی علیه کرونا منجر به بهبود اقتصادی قوی شده و درآمد مالیاتی هیئت فدرال درآمد FBR همچنان قوی است.

در این بیانیه آمده است که کسری حساب جاری در حال افزایش است، ارزش روپیه تحت فشار است و باید تلاش ها برای افزایش خالص مالیات ادامه یابد. دولت باید در مورد مدیریت بدهی های چرخشی موضع قاطعانه ای اتخاذ کند که به غلبه بر اثرات منفی بر بودجه، بخش مالی و کل اقتصاد کمک می کند.

ارسال نظر

 
1