خبر فوری

 
 
توافقنامه نظامی کشور پاکستان با روسیه
کد خبر :1202275511

19:47 1398/02/01


برچسب ها : ارتش, پاکستان, توافقنامه نظامی, روسیه,

خبرگزاری روسیه در خبری مدعی شده است که کشور پاکستان خواهان انجام توافقنامه نظامی به ارزش 9 میلیارد دلار با این کشور است.


 

به گزارش راز نيوز، خبرگزاری روسیه در خبری مدعی شده است که کشور پاکستان خواهان انجام توافقنامه نظامی به ارزش 9 میلیارد دلار با این کشور است. اما این درحالی است که مقامات نظامی یا سیاسی پاکستان در خصوص این خبر تاکنون هیچ گونه واکنشی نشان نداده اند.

تحت توافقنامه نظامی پاکستان_روسیه، پاکستان تسلیحات نظامی همچون هواپیما های جنگی، هلیکوپتر، سیستم دفاع موشکی، تانک و ناوهای جنگی را خریداری خواهد کرد.
پاکستان در تصمیمی، توافقنامه ای به ارزش 9 میلیارد دلاری را با کشور روسیه انجام خواهد داد. به دلیل درگیری های بوجود آمده میان روابط پاکستان و آمریکا و بهبودی روابط آمریکا و هند، کشورهای روسیه و پاکستان روابط دوجانبه را بهبود بخشیده و درحال توسعه آن هستند. پاکستان طی سال های اخیر، وابستگی و نیازهای نظامی خود به آمریکا را کاهش داده و طی 10 سال گذشته بیشترین مقدار تسلیحات خود را از کشور چین خریداری کرده است.
قابل ذکر است که این کشور از سال 2008 تا 2018 میلادی، علاوه بر خریداری تسلیحات نظامی به ارزش 6 میلیارد دلار از کشور چین، از کشور روسیه نیز مقداری تسلیحات دفاعی را خریداری کرده است.
کارشناسان امور دفاعی پاکستان می گویند، درصورتی که این توافقنامه میان دو کشور به امضاء برسد، بزرگترین و مهم ترین توافقنامه نظامی پاکستان خواهد بود. اما این درحالی است که پاکستان برای تحقق این امر، با مداخلت های بسیار آمریکا نیز روبرو خواهد شد.

ارسال نظر

 
1