خبر فوری

 
 
توافقنامه جلوگیری از مداخلت های افغانستان در خاک پاکستان
کد خبر :377898569

17:22 1397/11/09


برچسب ها : افغانستان, پاکستان, طالبان,

رحمت الله نبیل : زمانیکه من در دولت نقش داشتم، بنابر این بود تا میان سازمان اطلاعاتی پاکستان و مقامات دولتی افغانستان توافقنامه ای علیه گروه های آزادی خواه بلوچ و طالبان پاکستان به امضاء برسد.


 

 

به گزارش راز نیوز، رحمت الله نبیل رئیس اسبق سازمان اطلاعاتی افغانستان در پیامی در صفحه رسمی خود در تویتر خاطر نشان کرد، زمانیکه من در دولت نقش داشتم، بنابر این بود تا میان سازمان اطلاعاتی پاکستان ISI و مقامات دولتی افغانستان توافقنامه ای به امضاء برسد.
وی پس از اظهار مخالفت خود با این توافقنامه گفت : یکی از بند های این توافقنامه مبنی بر جلوگیری و مبارزه با فعالیت گروه های بلوچ آزادی خواه و طالبان پاکستان بود، که بر این اساس دولت افغانستان موظف به جلوگیری و مبارزه با فعالیت گروه های نامبرده در سرزمین خود خواهد بود.

رحمت الله نبیل اظهار داشت که این توافقنامه تنها بهانه ی کشور پاکستان به منظور جریان داشتن مداخلت های آن در افغانستان بوده است، اما این در حالی است که بند توافقنامه ذکر شده به طور شگفت انگیزی در توافقنامه میان طالبان افغانستان و آمریکا نیز ذکر شده است، و طالبان نیز تاکید بر نوشته شدن این بند در توافقنامه میان خود و آمریکا کرده است.

او با مطرح کردن سوالی گفت : آیا کسی در رابطه با چرایی و حقیقت این توافقنامه سوالی نمی کند؟ آیا در حال حاضر طالبان و آمریکا گفته های ISI علیه دولت افغانستان به معنی مداخلت ها و اقدامات نا امن سازی این کشور در خاک پاکستان را قبول کرده اند؟
وی در پایان این پیام نوشت : این نشان می دهد که چه کسانی در مقابل دیگری سر تسلیم فرود آورده اند.

ارسال نظر

 
1