خبر فوری

 
 
تهمینه جنجوعه: حضور داعش در افغانستان، خطر مستقلی برای پاکستان است
کد خبر :90814732

12:51 1397/09/20


برچسب ها : افغانستان, پاکستان, تهمینه جنجوعه, داعش, هند,

تهمینه جنجوعه معاون وزیر امور خارجه پاکستان گفت: حضور داعش در افغانستان خطر مستقلی برای پاکستان است.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز به نقل از خبرگزاری اکسپرس، تهمینه جنجوعه معاون وزیر امور خارجه پاکستان گفت: حضور داعش در افغانستان خطر مستقلی برای پاکستان است.

وی طی سخنانی در مراسمی در موسسه تحقیقات سیاست گذاری در اسلام آباد اظهار داشت: پاکستان و منطقه با مسائل و مشکلات بسیاری روبروست، ما سالهای زیادی به مقابله با تروریست پرداختیم و حضور داعش در افغانستان خطری مستقل و دائمی برای پاکستان است.

وی افزود:قدرت های جهانی و منطقه ای همگی بر سر حل سیاسی بحران افغانستان به توافق رسیده اند و حل موضوع افغانستان و برپایی امنیت امری ضروری است.

وی گفت: ما از تمامی تلاش های صورت گرفته در زمینه صلح افغانستان تقدیر کرده و از مذاکرات میان دولت افغانستان و گروه شبه نظامی طالبان حمایت میکنیم.

وی در ادامه با اشاره به پروژه مشترک اقتصادی چین و پاکستان اظهار داشت: پاکستان با تمامی قدرت های مهم در ارتباط است و  روابط چین و پاکستان نمونه بارز آن است، چین کشوری است که پاکستان در هر زمینه ای با آن به مشورت میپردازد و با سفر عمران خان نخست وزیر پاکستان، ابعاد جدیدی در روابط دو کشور ایجاد کرده است.

وی افزود: با توجه به حضور سرمایه گذاران چینی و پروژه سی پیک، وضعیت اقتصاد پاکستان تا حدودی بهبود یافته است.

وی همچنین در خصوص موضوع کشمیر نیز به اظهار رای پرداخت و افزود: هند در زیر پا گذاشتن حقوق اولیه انسانی نقش دارد، در گزارش منتشر شده از سوی شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد نقض حقوق بشر توسط هند تایید شده است،گزارش گروه مخصوص پارلمان درباره کشمیر، چهره واقعی هند را نمایان کرده است.

وی گفت: ما آماده مذاکره و رایزنی در خصوص موضوع کشمیر و دیگر موضوعات هستیم، نخست وزیر پاکستان برای حفظ امنیت منطقه آمادگی برداشتن دو گام در ازای یک گام دولت هند را داده است،عمران خان در نامه خود پیشنهاد برقراری مذاکرات میان دو کشور هند و پاکستان را داده بود.

ارسال نظر

 
1