خبر فوری

 
تهدید صندوق بین المللی پول : در صورت پرداخت قسط ماه ژوئن به چین، آی ام اف از برنامه میان خود و پاکستان خارج می شود
کد خبر :1622100627

18:24 1398/11/27


برچسب ها : IMF, پاکستان و چین, پاکستان و صندوق بین المللی پول, تهدید, وام,

سمیع ابراهیم خبرنگار پاکستانی در پیام ویدیویی ضمن افشای تهدید صندوق بین المللی پول، گفت: صندوق بین المللی پول، پاکستان را در رابطه با چین تهدید کرده و گفته است در صورتی که پاکستان قسط ماه ژوئن چین را پرداخت کند، IMF از برنامه میان خود و پاکستان خارج می شود.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| سمیع ابراهیم خبرنگار پاکستانی در پیام ویدیویی ضمن افشای تهدید صندوق بین المللی پول، گفت: صندوق بین المللی پول، پاکستان را در رابطه با چین تهدید کرده و گفته است در صورتی که پاکستان قسط ماه ژوئن چین را پرداخت کند، IMF از برنامه میان خود و پاکستان خارج می شود.

طبق اظهارات سمیع ابراهیم، آی ام اف همچنین از پاکستان خواستار اعمال مالیات 200 میلیارد روپیه ای بر برق و گاز شده است. پاکستان در پی وام اخذ شده از چین، قسط 700 میلیونی را ماه گذشته به این کشور پرداخت کرد، که این اقدام اعتراض صندوق بین المللی را به همراه داشته و این صندوق پاکستان را متهم به پرداخت قسط وام های خود از وام اخذ شده از آی ام اف کرد، اما این در حالی است که اسلام آباد ابراز داشت که قسط وام پرداخت شده به پکن، از وام آی ام اف نبوده است.

وی در ادامه با خاطر نشان کردن این موضوع که پاکستان در ماه ژوئن موظف به پرداخت مبلغی به عنوان قسط وام اخذ شده به چین است، افزود: صندوق بین المللی در این رابطه اسلام آباد را تهدید کرده و اعلام کرده است در صورتی که پاکستان این قسط را پرداخت کند، اقساط 450 میلیون دلاری باقیمانده از وام 6 میلیارد دلاری را تحویل پاکستان نداده و بررسی آتی نیز به نفع پاکستان نخواهد بود. پاکستان باید پرداخت قسط خود را به تعویق اندازد، در غیر این صورت، این برنامه به پایان خواهد رسید.

عمران خان نخست وزیر پاکستان در پی تهدید به خروج از برنامه صندوق بین المللی پول، از تیم اقتصادی خود خواستار پرداخت قسط وام پکن شده و بیان داشت: به دلیل برنامه صندوق بین المللی پول نمی توانیم دوستی خود با چین را به خطر اندازیم. سمیع ابراهیم ضمن بیان انتشار نصف و نیمه این خبر از سوی برخی خبرگزاری ها، اظهار داشت: دولت پکن اعلام کرده است درحال بررسی این مسئله و به تعویق انداختن زمان پرداخت قسط است. همچنین پکن از سفارتخانه اسلام آباد درخواست ارائه گزارشی در این رابطه را کرده است. وی ضمن ابراز امیدواری ، گفت: احتمال خروج آی ام اف از این برنامه بسیار کم است.

ارسال نظر

 
1