خبر فوری

 
تهدید دومین حزب بلوچ در زمینه خارج شدن از ائتلاف حاکمه پاکستان
کد خبر :1517336904

17:58 1399/04/03


برچسب ها : بگتی, بلوچستان, حزب جمهوری وطن, دولت فدرال,

شاه زین بگتی رهبر حزب جمهوری وطن در بیانیه ای فرصت یک هفته ای به دولت فدرال پاکستان برای اجرای توافقات صورت گرفته میان دو طرف را داد و گفت: در صورتی که طی مدت معین نتیجه ای حاصل نشد، از ائتلاف حاکم جدا خواهیم شد.


بلوچستان: به گزارش راز نیوز| پس از پایان اتحاد از سوی حزب ملی بلوچ با دولت به دلیل عدم اجرای توافقات صورت گرفته میان دو طرف در مورد بررسی و حل مشکلات مردم بلوچ، اکنون شاه زین بگتی رهبر حزب جمهوری وطن نیز در بیانیه ای فرصت یک هفته ای به دولت فدرال پاکستان برای اجرای توافقات صورت گرفته میان دو طرف را داده و گفت: بلوچستان همواره نادیده گرفته می شود و از طرفی توافقات صورت گرفته با دولت نیز اجرایی نشده و به آنها رسیدگی نشده است. ما تنها یک هفته به دولت فرصت می دهیم، در غیر این صورت با اپوزیسیون همراه خواهیم شد.

گفتنی است پس از برگزاری نشست کمیته مرکزی حزب جمهوری وطن در شهر کویته، طبق اعلامیه صادر شده، گفته شد: به دولت تنها یک هفته فرصت برای اجرای توافقات میان دو طرف را می دهیم، در غیر این صورت حزب از ائتلاف حاکم جدا خواهد شد.

شایان ذکر است عمران خان نخست وزیر پاکستان در دیدار با شاه زین بگتی قبل از انتخابات، متعهد به اجرای تمامی توافقات صورت گرفته میان دو طرف شده بود. شاه زین بگتی رهبر حزب جمهوری وطن در این دیدار تمامی درخواست های حزب را ابراز داشت. نخست وزیر پاکستان نیز پس از شنیدن درخواست ها، گفت: اطمینان می دهیم که تمامی خواسته های مشروع را می پذیریم و به احساس محرومیت مردم بلوچ پایان داده و بلوچستان را وارد دایره ملی خواهیم کرد. شاه زین بگتی نیز پس از این دیدار طی مصاحبه با رسانه ها ابراز داشت که طی دیدار در مورد مسائل بلوچستان گفتگویی صورت گرفته است و برای سمت نخست وزیری به عمران خان رای خواهیم داد؛ همچنین در زمینه آزادی 150 هزار بگتی نیز گفتگو کرده ایم.

 

ناگفته نماند پس از اعلام فرصت یک هفته ای حزب جمهوری وطن، رهبران اپوزیسیون در حال برقراری ارتباط و گفتگو با شاه زین بگتی رهبر این حزب هستند.  

ارسال نظر

 
1