خبر فوری

 
 
تهدید حزب لبیک یا رسول الله به آغاز مجدد تظاهرات
کد خبر :145442316

10:59 1397/08/15


برچسب ها : جنبش لبیک یا رسول الله, خادم رضوی,

چنانچه روند سرکوب و بازداشت کارمندان حزب لبیک متوقف نگردد ظرف دو روز آینده تظاهرات این حزب بار دیگر آغاز خواهد شد،حزب لبیک به طور وسیع در حال آماده باش میباشد.


 

لاهور:به گزارش راز نیوز به نقل از خبرگزاری دنیا،با توجه به ادامه روند بازداشت کارمندان حزب لبیک یا رسول الله از سوی پلیس و سازمان های دولتی،رهبران حزب لبیک نیز بار دیگر جنب و جوش خود را برای برپایی مجدد تظاهرات آغاز کرده اند.

جلسه شورای حزب لبیک شب گذشته با حضور خادم حسین رضوی،پیر افضل قادری،فاروق الحسن و دیگر رهبران این حزب در لاهور برگزار گردید و رهبران حزب لبیک با نمایندگان دولت نیز دیدارهایی را انجام دادند.

منابع این حزب خبر داده اند که چنانچه روند سرکوب و  بازداشت کارمندان حزب لبیک متوقف نگردد ظرف دو روز آینده تظاهرات این حزب بار دیگر آغاز خواهد شد،حزب لبیک به طور وسیع در حال آماده باش میباشد.

در حین اجلاس شورای حزب لبیک،مقامات دولتی بارها برای تماس با رهبران این حزب تلاش نمودند و نهایتا نمایندگانی از این حزب با مقامات دولتی دیدار نمودند که در آن بر عمل نمودن به توافق صورت گرفته و آزادی کارمندان حزب لبیک تاکید گردید.

طبق گفته منابع آگاه این حزب،نمایندگان حزب لبیک امروز با نمایندگانی از دولت در سطح وزرا دیدار خواهند داشت و پس از آن برنامه آینده حزب اعلام خواهد شد.

کارمندان و طرفداران حزب لبیک یا رسول الله طی هفته گذشته در اعتراض به حکم دادگاه عالی پاکستان و تبرئه نمودن آسیه بی بی در خیابان ها به تظاهرات پرداختند و رفته رفته این تظاهرات تبدیل به آشوب و هرج و مرج گردید که نهایتا با ورود دولت به میدان و قانع نمودن تظاهرات کنندگان بر اساس یک توافقنامه،این تظاهرات خاتمه یافت.

بر اساس یکی از مفاد توافقنامه به امضا رسیده از سوی دولت و حزب لبیک، دولت متعهد شد تمامی کارمندان بازداشت شده در جریان این تظاهرات را رها کرده و علیه دیگر کارمندان این حزب نیز اقدامی انجام ندهد.

اما دولت پس از این توافقنامه به عملیات وسیع علیه تظاهرات کنندگان و آشوب گران پرداخت و تاکنون بیش از هزاران نفر در رابطه با این شورش ها بازداشت شده اند و علیه آنان شکایت عمومی به اتهام آسیب رساندن به اموال دولتی و خصوصی و هرج و مرج در شهر درج گردیده است.

ارسال نظر

 
1