خبر فوری

 
 
تماس دبیرکل سازمان ملل و وزیر خارجه ترکیه با شاه محمود قریشی
کد خبر :105099416

10:48 1397/12/08


برچسب ها : آنتونیو گوترش, سازمان ملل متحد, شاه محمود قریشی, مولود چاوش اوغلو, هند و پاکستان,

آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد و مولود چاوش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه طی تماس های جداگانه ای با شاه محمود قریشی در خصوص حمله هند به پاکستان و وضعیت منطقه به رایزنی پرداختند.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز به نقل از خبرگزاری جیو، آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد و مولود چاوش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه طی تماس های جداگانه ای با شاه محمود قریشی در خصوص حمله هند به پاکستان و وضعیت منطقه به رایزنی پرداختند.

شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان پس از حمله هوایی هند به پاکستان، با ارسال نامه ای به آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد وی را از نقض حریم هوایی پاکستان توسط جنگنده های هند آگاه نمود و  از وی درخواست همکاری با پاکستان در سطوح بین المللی نمود.

وی در این نامه اظهار داشت: جنگنده های هند تعداد 4 بمب را بر خاک پاکستان رها نمودند که این بمب ها هیچگونه خسارت مالی و جانی در بر نداشت، در حالی که هند مدعی شده است که یک مرکز گروه تروریستی را هدف قرار داده و تعداد زیادی از تروریست ها در نتیجه این حمله به هلاکت رسیده اند، هیچ جسد و یا فرد مجروحی در محل بمباران مشاهده نگردیده است.

وی افزود: در صورت عدم اقدام به هنگام عوامل نیروی هوایی پاکستان، خسارت بسیار شدیدی به مناطق شهری وارد می شد.

پس از ارسال این نامه، آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد با شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان تماس حاصل نمود.

وزیر امور خارجه پاکستان در این تماس تلفنی، دبیرکل سازمان ملل را از وضعیت کلی منطقه و خطوط مرزی مشترک پاکستان و هند آگاه نمود.

وی در ادامه از آنتونیو گوترش خواستار ایفای نقش سازمان ملل و توجه به زیرپا نهادن منشور سازمان ملل توسط هند شد.

دبیرکل سازمان ملل متحد نیز در این گفتگو ضمن اظهار نگرانی در خصوص وضعیت به وجود آمده در منطقه شبه قاره، نسبت به ایفای نقش و هرگونه همکاری برای پایان دادن به تنش ها و درگیری ها اظهار امیدواری نمود.

تماس تلفنی وزیرامور خارجه ترکیه

مولود چاوش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه نیز طی تماس تلفنی با همتای پاکستانی از وضعیت کلی منطقه آگاه گردید.

شاه محمود قریشی در این گفتگو اظهار داشت: حمله به پاکستان نیاز، از سیاست های مودی برای کسب رای و جلب نظر مردم هند صورت گرفته است و وی برای سرپوش نهادن به شکست سیاسی خود، امنیت منطقه را بر هم زده است.

وزیر امور خارجه ترکیه نیز در این گفتگوی تلفنی از آمادگی ترکیه برای همکاری و حمایت از پاکستان خبر داد و گفت ترکیه به طور کامل در کنار مردم و دولت پاکستان خواهد ماند و حضور وزیر امور خارجه هند در نشست سازمان همکاری اسلامی هیچگونه وجهه قانونی و اخلاقی ندارد.

چاوش اوغلو افزود: هند، کشور بنیانگذار و عضو سازمان همکاری اسلامی را هدف قرار داده است و ترکیه با حضور سشما سورج در نشست این سازمان صریحانه مخالفت خواهد نمود.

وی گفت: دعای مردم ترکیه پشتوانه پاکستان خواهد بود.

ارسال نظر

 
1