خبر فوری

 
 
تماس تلفنی وزیر امور خارجه پاکستان با همتای آلمانی خود
کد خبر :1118391092

11:09 1399/01/02


برچسب ها : ایران, پاکستان و آلمان, شاه محمود قریشی, هایکو ماس, وزیر امور خارجه آلمان, وزیر امور خارجه پاکستان, ویروس کرونا,

اسلام آباد:به گزارش راز نیوز| وزیر امور خارجه پاکستان در تماس تلفنی با هایکو ماس همتای آلمانی خود، با اشاره به در گذشت چند تن از شهروندان این کشور و زیان مالی ناشی از ویروس کرونا کمال همدردی و تاسف خود را ابراز داشت. وزیر امور خارجه پاکستان با اشاره به مشکلات مردم کشمیر هند به دلیل حکومت نظامی در کشمیر اشغالی گفت: به دلیل فشار و محدودیت های مداوم حکومت هند در کشمیر، مردم منطقه با کمبود شدید مواد غذایی و دارویی مواجه شده اند.


اسلام آباد:به گزارش راز نیوز| وزیر امور خارجه پاکستان در تماس تلفنی با هایکو ماس همتای آلمانی خود، با اشاره به در گذشت چند تن از شهروندان این کشور و زیان مالی ناشی از ویروس کرونا کمال همدردی و تاسف خود را ابراز داشت.

شاه محمود قریشی در ادامه این رایزنی در مورد اقدامات پاکستان برای مقابله با ویروس  کرونا ، با همتای آلمانی خود به گفتگو پرداخت.
وزیر امور خارجه پاکستان با اشاره به مشکلات مردم کشمیر هند به دلیل حکومت نظامی در کشمیر اشغالی گفت: به دلیل فشار و محدودیت های مداوم حکومت هند در کشمیر، مردم منطقه با کمبود شدید مواد غذایی و دارویی مواجه شده اند.

قریشی در گفتگو با وزیر امور خارجه آلمان گفت: ویروس کرونا به یک چالش بزرگ برای عموم مردم دنیا تبدیل شده است و برای مقابله با این چالش، سازمان ملل متحد باید تلاش های مشترک را مورد توجه قرار دهد.

وی افزود:ویروس کرونا یک مشکل پیچیده برای عالم بشریت بوجود آورده است که ایران یکی از کشورهای بزرگ تحت تاثیر این ویروس است.ایران بیشترین تعداد مبتلایان به ویروس کرونا و آمار تلافات ناشی از این ویروس را دارد. 

در این وضع وخیم ایران، آمریکا موظف است که هرچه فوری ایران را از فشار تحریم ها در آورد تا ایران بتواند از ویروس کرونا به نحو احسن مقابله کند و آنرا شکست دهد.

شاه محمود قریشی با خطاب به هایکو ماس همتای آلمانی خود گفت: کشوری در حال توسعه مثل پاکستان که زیر فشار بدهی به رنج میبرد در سطح جهانی خواستار کمک برای پرداخت این بدهی ها شد تا بتوانند از منابع خود برای مقابله با این بیماری همه گیر جهانی استفاده کنند. 

وزیر امور خارجه آلمان گفت بیش از 20،000 نفر در آلمان در حال حاضر به عفونت کرونا مبتلا هستند و در حال حاضر 68 نفر از آنها جان خود را از دست داده اند، ما نگران وضعیت ایران هستیم.


وزیر امور خارجه آلمان به شاه محمود قریشی اطمینان داد كه وی در كنفرانس وزیران خارجه G7 و كنفرانس وزیران خارجه اتحادیه اروپا در هفته آینده مسئله  پرداخت بدهی و تحریم های مربوط به ایران را مطرح خواهد كرد.
وزیران امور خارجه تصمیم به ادامه مشاوره در مورد وضعیت گرفتند.

ارسال نظر

 
1