خبر فوری

 
تماس تلفنی وزیر امور خارجه پاکستان با مشاور امنیت ملی آمریکا
کد خبر :1201033142

19:21 1397/12/20


برچسب ها : آمریکا, پاکستان, هند,

طی تماس تلفنی وزیر امور خارجه پاکستان شاه محمود قریشی با مشاور امنیت ملی آمریکا جان بولتن، دو طرف در رابطه با حمله پلوامه کشمیر و وضعیت پس از آن در منطقه، به گفتگو با یکدیگر پرداختند.


به گزارش راز نیوز، طی تماس تلفنی وزیر امور خارجه پاکستان شاه محمود قریشی با مشاور امنیت ملی آمریکا جان بولتن، دو طرف در رابطه با حمله پلوامه کشمیر و وضعیت پس از آن در منطقه، به گفتگو با یکدیگر پرداختند. هدف از تماس تلفنی وزیر امور خارجه پاکستان با بولتن، آگاه کردن وی از موضع پاکستان در زمینه توسعه و پیشرفت منطقه گفته شده است.
محمود قریشی در این گفتگو طی اشاره به حمله هند به خاک پاکستان در تاریخ 26 فوریه سال جاری میلادی ابراز داشت که نه تنها این اقدام هند اقدامی متجاوزانه ، بلکه برخلاف منشور سازمان ملل نیز بوده است.

محمود قریشی در این تماس تلفنی درپی آگاه کردن بولتن از اقدامات و تلاش های پاکستان برای کاهش تنش های میان دو کشور ، افزود : به همین دلیل نخست وزیر عمران خان دستور آزادی خلبان هندی را صادر کرد. کمیساریای عالی پاکستان پس از انجام مشاوره های مختلف، به هند بازگشته است . در تاریخ 23 اسفند ماه ما هیئتی عالی رتبه را برای انجام مذاکرات در زمینه کرتاپور، به هند خواهیم فرستاد.
از طرفی وی در ادامه آمادگی پاکستان برای ادامه پیوستگی هفتگی در سطح اداره عملیات نظامی خبر داد.

جان بولتن در این میان اظهار داشت که هرچند من و مائیک پومپیو وزیر امور خارجه آمریکا مشغول انجام مذاکرات مهم با کره شمالی بودیم، اما باتوجه به این امر نیز من با مقامات دو کشور برای کاهش تنش ها در ارتباط بودم.
محمود قریشی در ادامه ابراز داشت که چنین اقداماتی از جانب هند تنها برای پیروزی در انتخابات بوده است، که این سخن مورد تایید جان بولتن نیز قرار گرفت.
بولتن در ادامه از تلاش های پاکستان در زمینه صلح افغانستان نیز قدردانی کرد.

ارسال نظر

 
1