خبر فوری

 
 
تماس تلفنی وزرای خارجه ایران و عربستان با همتای پاکستانی خود / عمران خان آماده گفتگو با همتای هندی خود
کد خبر :698500250

17:39 1397/12/09


برچسب ها : ایران, پاکستان, عربستان سعودی,

وزیر امور خارجه پاکستان شاه محمود قریشی طی بیانیه ای ابراز داشت : وزیر امور خارجه عربستان سعودی با پیام مهمی از جانب ولیعهد سعودی امروز ( پنجشنبه) وارد پاکستان خواهد شد.


 

به گزارش راز نیوز، وزیر امور خارجه پاکستان شاه محمود قریشی طی بیانیه ای ابراز داشت : وزیر امور خارجه عربستان سعودی با پیام مهمی از جانب ولیعهد سعودی امروز ( پنجشنبه) وارد پاکستان خواهد شد.

براساس جزئیات به دست آمده ، محمود قریشی از سفر عادل الجبیر وزیر امور خارجه عربستان به همراه پیام مهمی از سوی ولیعهد به پاکستان خبر داد و افزود : شب گذشته با عادل الجبیر صحبت کردم که وی در این گفت‌وگو از سفر خود به پاکستان خبر داد.

محمود قریشی در ادامه اظهارات خود از صلح طلبی و امنیت دوستی پاکستان گفت و اظهار داشت که این هند است که تحت اهداف سیاسی دست به چنین اقداماتی می زند.

وی همچنین از مداخلت ترامپ رئیس جمهور آمریکا در وضعیت بحرانی پیش آمده میان دو کشور پاکستان و هند ابراز خرسندی کرد و گفت : پاکستان روابط دیرینه ای با آمریکا دارد، دخالت آمریکا در چنین وضعیت بحرانی می تواند به عنوان اقدام مثبت تلقی شود.

محمود قریشی همچنین از آمادگی نخست وزیر پاکستان عمران خان در رابطه با گفت‌وگوی تلفنی با همتای هندی خود "نریندر مودی" خبر داد و خاطر نشان کرد : درصورتی که بازگشت خلبان هندی می تواند در کاهش وضعیت بحرانی موثر باشد ما حاضر به تصمیم گیری در این رابطه هستیم.

گفتنی است عادل الجبیر برای کاهش تنش های دو جانبه پاکستان و هند از سفر به پاکستان طی گفتگو با محمود قریشی خبر داد که این خبر مورد استقبال وزیر امور خارجه پاکستان قرار گرفت. محمود قریشی از ارتباط تلفنی وزیر امور خارجه ایران گفت و افزود : من از وضعیت بوجود آمده همتای ایرانی را آگاه کردم. ایران نیز از همکاری لازمه گفته و ابراز همبستگی کرد.

 

خبر تکمیلی :

گفتنی است برنامه سفر عادل الجبیر وزیر امور خارجه عربستان سعودی به پاکستان تغییر یافته و درعوض امروز ( پنجشنبه) فردا به پاکستان خواهد رفت.

ارسال نظر

 
1