خبر فوری

 
 
تماس تلفنی محمود قریشی با وزیر امور خارجه ترکیه و سریلانکا
کد خبر :1046919623

19:14 1397/12/04


برچسب ها : ارتش, پاکستان, ترکیه, سریلانکا, هند, وزیر امور خارجه,

محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان طی تماس تلفنی، همتای ترکیه ای خود " میولت چاوش اوگل" را از وضعیت نامساعد به وجود آمده در کشمیر پس از حمله تروریستی علیه نظامیان ارتش هند در منطقه پلوامه کشمیر آگاه کرد.


 

به گزارش راز نیوز، محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان طی تماس تلفنی، همتای ترکیه ای خود " میولت چاوش اوگل" را از وضعیت نامساعد به وجود آمده در کشمیر پس از حمله تروریستی علیه نظامیان ارتش هند در منطقه پلوامه کشمیر آگاه کرد.

قابل ذکر است که در پی تماس تلفنی محمود قریشی به همتای ترکیه ای خود و آگاه کردن وی از وضعیت پس از حمله در هند، از وی بابت همکاری و ایستادگی ترکیه در کنار پاکستان تشکر کرده و افزود : این همکاری ها انعکاس کننده روابط دوستانه و نزدیک دو کشور بایکدیگر هستند. پاکستان همچنین برای انجام همکاری در زمینه تحقیقات این حمله و همکاری با هند از این کشور خواستار ارائه مدارک و اسناد در رابطه با اثبات اتهامات آن به پاکستان شده است.

گفتنی است محمود قریشی از همکاری پی در پی و درک مواضع پاکستان توسط ترکیه قدردانی کرده و با همتای خود در رابطه با استحکام و ارتقاء روابط دو کشور پس از سفر نخست وزیر پاکستان عمران خان به ترکیه صحبت کرد.

وزیر امور خارجه ترکیه در این گفتوگو با رد کردن اتهامات هند علیه پاکستان درپی حمله به ارتش هند، بر لزوم انجام مذاکرات دوجانبه برای حل مشکلات میان دو کشور پاکستان و هند تاکید و حل کردن مشکل کشمیر براساس قرارداد های سازمان ملل را ضروری خواند.

وی همچنین از سفر رئیس جمهور ترکیه رجب طیب اردوغان پس از انتخابات پیش‌رو به پاکستان خبر داد.

لازم به ذکر است که کشور پاکستان پس از اتهامات هند و بیانیه های تند هند مبنی بر حمله به پاکستان، مقامات سازمان ملل، امارات ، ترکیه و... را از اوضاع بوجود آمده و مواضع پاکستان در این زمینه مطلع ساخته است.

شایان ذکر است که چندی پیش درپی حمله انتحاری علیه نیروهای ارتش هند در منطقه پلوامه کشمیر هند ، بیش از 40 نفر از نیروهای ارتش هند جان باخته و تعداد زیادی نیز زخمی شدند. کشور هند نیز پس از این حمله اتهامات سنگین و بی مدرکی را به کشور پاکستان وارد و تهدید به جنگ کرده است.

 

لازم به ذکر است که محمود قریشی طی تماس تلفنی با همتای سریلانکایی خود وی را نیز از مواضع پاکستان در رابطه با حمله پلوامه کشمیر علیه ارتش هند آگاه کرد. وزیر امور خارجه سریلانکا نیز موضع پاکستان در رابطه با حل مشکلات از طریق گفتمان را تایید کرد.

گفتنی است کشور پاکستان در حال حاضر در حال برقراری ارتباط با کشورهای دوست خود و آگاه کردن آنها در رابطه با مسائل و درگیری های بوجود آمده هند با پاکستان است.

ارسال نظر

 
1