خبر فوری

 
 
تماس تلفنی محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی با عمران خان نخست وزیر پاکستان
کد خبر :189446592

09:49 1400/01/10


برچسب ها : اسلام آباد, پاکستان و عربستان سعودی, ریاض, عمران خان, محمد بن سلمان, معاون نخست وزیر عربستان سعودی, نخست وزیر پاکستان, وزیر دفاع عربستان سعودی, ولیعهد عربستان سعودی,

محمد بن سلمان ولیعهد، معاون نخست وزیر و وزیر دفاع عربستان سعودی روز گذشته در تماس تلفنی با عمران خان نخست وزیر پاکستان با وی در خصوص مناسبات دوجانبه اسلام آباد-ریاض به بحث و تبادل نظر پرداخت.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| محمد بن سلمان ولیعهد، معاون نخست وزیر و وزیر دفاع عربستان سعودی روز گذشته در تماس تلفنی با عمران خان نخست وزیر پاکستان با وی در خصوص مناسبات دوجانبه اسلام آباد-ریاض به بحث و تبادل نظر پرداخت.

بر اساس بیانیه صادر شده از سوی دفتر نخست وزیری پاکستان، محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی روز دوشنبه با تماس با عمران خان نخست وزیر پاکستان حال عمومی وی را جویا و آرزوی سلامتی و بهبودی فوری نمود.

عمران خان نخست وزیر پاکستان در جریان این گفتگوی تلفنی با تمجید از طرح های ولیعهد عربستان سعودی با عناوین «طرح عربستان سبز» و «طرح خاورمیانه سبز»، محمد بن سلمان را از اقدام دولت پاکستان مبنی بر سونامی 10 میلیارد درخت برای گسترش پوشش گیاهی در سطح کشور آگاه ساخت.

وی با تشریح تاثیرات زیست محیطی این اقدام و کمک به مقابله با چالش های زیست محیطی و تغییرات اقلیمی خواستار همکاری علمی و عملی دو کشور در این زمینه گردید.

نخست وزیر پاکستان در بخش دیگری از گفتگو با محمد بن سلمان حال وی را جویا شد و برای وی و شاه سلمان بن عبدالعزیز آروزی موفقیت روز افزون و سلامتی را مسئلت نمود.

عمران خان در ادامه نسبت به تقویت بیش از پیش مناسبات دوستانه و قابل اعتماد میان پاکستان و عربستان سعودی ابراز علاقه نشان داد و حمایت همه جانبه پاکستان از حاکمیت، استقلال و تمامیت ارضی عربستان سعودی را اعلام نمود.

عمران خان و محمد بن سلمان در ادامه این رایزنی در خصوص تقویت مناسبات و گسترش همکاری های همه جانبه میان پاکستان و عربستان سعودی توافق نمودند.

محمد بن سلمان در پایان از نخست وزیر پاکستان برای بازدید از عربستان سعودی دعوت به عمل آورد که مورد پذیرش عمران خان قرار گرفت.

ارسال نظر

 
1