خبر فوری

 
 
تماس تلفنی شاه محمود قریشی با دبیر کل سازمان همکاری اسلامی
کد خبر :475771620

17:01 1399/01/11


برچسب ها : OIC, پاکستان و عربستان سعودی, دبیر کل سازمان همکاری اسلامی, شاه محمود قریشی, وزیر امور خارجه پاکستان,

شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان طی تماس تلفنی با دکتر یوسف بن احمد العثمین دبیرکل سازمان همکاری اسلامی OIC در خصوص اقدامات صورت گرفته از سوی این سازمان برای مبارزه با کرونا و وضعیت فعلی کشمیر گفتگو کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان طی تماس تلفنی با دکتر یوسف بن احمد العثمین دبیرکل سازمان همکاری اسلامی OIC در خصوص اقدامات صورت گرفته از سوی این سازمان برای مبارزه با کرونا و وضعیت فعلی کشمیر گفتگو کرد.

وزیر امور خارجه پاکستان در این گفتگو اظهار داشت که بیماری همه گیر بر جهان تسلط پیدا کرده و ما از بیانیه دبیر کل او آی سی در مورد یافتن راه حلی برای این چالش همه گیر توسط موسسات تحقیقاتی و دانشمندان با استفاده از تلاش های مشترک کشورهای سازمان برای مقابله با کرونا استقبال می کنیم. وی در ادامه علاوه بر ارائه گزارش مفصلی از وضعیت غیر خوشایند کشمیر در وضعیت فعلی و دستگیری رهبران آزادی کشمیر، از او آی سی خواستار بررسی و ایفای نقش موثر در این زمینه شد.

قریشی کشتار مسلمانان در هندوستان در فوریه سال جاری توسط دولت هند در دهلی نو را نقض آشکار قوانین بین المللی و منعکس کننده تفکر هندوتوا عنوان کرد و تصریح داشت: در وضعیت فعلی که همه کشورها با چالش کرونا همه گیر مواجه هستند، کشورهای درحال توسعه نیز به دلیل کمبود منابع با مشکلات اقتصادی روبرو هستند، بنابراین نخست وزیر عمران خان پیشنهاد تجدید نظر در ساختار باز پرداخت اقساط وام توسط کشورهای در حال توسعه از منابع وام دهنده کرده است تا این کشور ها توانایی مبارزه با کرونا و جلوگیری از شیوع آن با استفاده از منابع محدود خود برای نجات جان شهروندان خود ر ا داشته باشند.

دبیرکل اظهار داشت که بانک توسعه اسلامی در حال انجام اقداماتی برای کمک مالی به او آی سی در وضعیت فعلی است.

ارسال نظر

 
1