خبر فوری

 
 
تماس تلفنی اردوغان با عمران خان: ابراز تاسف در خصوص سانحه سقوط هواپیمای پرواز لاهور کراچی
کد خبر :95899227

10:19 1399/03/05


برچسب ها : پاکستان و ترکیه, رئیس جمهور ترکیه, رجب طیب اردوغان, عمران خان, نخست وزیر پاکستان,

رئیس جمهور ترکیه در جریان گفتگوی تلفنی با نخست وزیر پاکستان ضمن عرض تبریک به مناسبت فرا رسیدن عید سعید فطر، جان باختن بیش از 90 تن از مسافران و خدمه پرواز لاهور_کراچی در سانحه سقوط هواپیما را تسلیت گفت.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| رئیس جمهور ترکیه در جریان گفتگوی تلفنی با نخست وزیر پاکستان ضمن عرض تبریک به مناسبت فرا رسیدن عید سعید فطر، جان باختن بیش از 90 تن از مسافران و خدمه پرواز لاهور_کراچی در سانحه سقوط هواپیما را تسلیت گفت.

بر اساس جزئیات منتشر شده، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه با تماس با عمران خان نخست وزیر پاکستان با ابراز تاسف در خصوص سانحه جانسوز سقوط هواپیمای پرواز لاهور_کراچی، جان باختن شمار زیادی از شهروندان پاکستانی در این سانحه را به ملت و دولت پاکستان تسلیت گفت.

رئیس جمهور ترکیه با ابراز همدردی با دولت و ملت پاکستان اظهار داشت: «ملت ترکیه در این لحظات سخت و دشوار در کنار برادران و خواهران پاکستانی خود حضور دارد».

دو طرف در ادامه این گفتگوی تلفنی در خصوص مسائل مختلف مربوط به شیوع ویروس کرونا و راهکارهای مقابله با آن به بحث و تبادل نظر پرداختند و عمران خان نخست وزیر پاکستان نیز رئیس جمهور ترکیه را از اقدامات صورت گرفته در زمینه مقابله با شیوع این ویروس آگاه ساخت.

مقامات دو کشور همچنین به بررسی تاثیرات اقتصادی شیوع ویروس کرونا پرداخته و بر لزوم ارائه تسهیلات در زمینه بازپرداخت بدهی ها تاکید نمودند.

لازم به ذکر است در پی سقوط هواپیمای مسافربری «شرکت پاکستان اینترنشنال ایرلاینز» حامل 99 مسافر به همراه 8 نیروی خدمه پرواز در نزدیکی فرودگاه کراچی، تمامی مسافران و خدمه به جزء 3 نفر جان خود را از دست دادند.

ارسال نظر

 
1