خبر فوری

 
 
تلاش گروه های تکفیری-تروریستی برای شعله ور نمودن آتش جنگ میان شیعه و سنی در کویته
کد خبر :1957446894

15:13 1399/03/12


برچسب ها : رمضان مینگل, شیعیان پاکستان, شیعیان کویته, گروه تکفیری, هزاره, کویته,

به دنبال جان باختن یک شهروند پشتون و زخمی شدن دو تن دیگر در منطقه شیعه نشین هزاره تاون شهر کویته مرکز ایالت بلوچستان گروه های تکفیری-تروریستی فعال در این منطقه در تلاش هستند تا آن را به یک مسئله مذهبی جهت شعله ور نمودن آتش جنگ و اختلاف میان شیعه و سنی تبدیل نمایند.


 

کویته: به گزارش راز نیوز| به دنبال جان باختن یک شهروند پشتون و زخمی شدن دو تن دیگر در منطقه شیعه نشین هزاره تاون شهر کویته مرکز ایالت بلوچستان گروه های تکفیری-تروریستی فعال در این منطقه در تلاش هستند تا آن را به یک مسئله مذهبی جهت شعله ور نمودن آتش جنگ و اختلاف میان شیعه و سنی تبدیل نمایند.

چندی پیش سه شهروند پشتون از اهالی شهر کویته در منطقه شیعه نشین هزاره مورد حمله دسته جمعی چندین تن از اهالی این منطقه قرار گرفتند، مهاجمان با سلاح های مختلف سرد همچون چوب، چماق و چاقو این سه جوان پشتون را هدف قرار دادند که یکی از این افراد به علت شدت جراحات وارده بر وی در دم جان باخت و 2 تن دیگر نیز شدیدا مجروح شدند.

طبق اعلام منابع آگاه و شواهد موجود در صفحات مجازی این درگیری به دنبال یک موضوع شخصی و تصویربرداری سه شهروند پشتون از زنان شیعه هزاره به وقوع پیوست، مسئله ای که از سوی تمامی افراد جامعه به ویژه پیروان مذهب شیعه به شدت محکوم گردید.

انجمن، نهاد و رهبران شیعه با محکومیت این اقدام برخی از جوانان هزاره شیعه مذهب اعلام نمودند: «قتل افراد بر اساس یک مسئله شخصی امری ناپذیرفتنی است و اینگونه حمله وحشیانه در هر صورت بر خلاف موازین انسانی و دینی است».

در این میان گروه های تکفیری-تروریستی فعال در ایالت بلوچستان از جمله گروهک رمضان مینگل از شاخه های گروه تروریستی لشکر جنگوی در تلاش هستند با مذهبی جلوه دادن این درگیری پیروان مذهب اهل سنت را علیه شیعیان هزاره بشورانند و بدین وسیله از آب گل آلود ماهی بگیرند.

افراد وابسته به گروهک رمضان مینگل با حضور در اجتماعات معترضانه به این قتل فجیع سعی دارند شیعیان هزاره را عامل درگیری و افراط گرایی در شهر کویته و پاکستان معرفی کرده و تظاهرات کنندگان را برای حمله به مناطق شیعه نشین سوق دهند.

این مسئله باید به طور ویژه از سوی نهادهای امنیتی و اطلاعاتی پاکستان و به ویژه دولت محلی بلوچستان مورد توجه قرار گیرد، زیرا هرگونه جنگ و درگیری مذهبی در سطح شهر کویته پیامدهای بسیار ناگواری را با خود به همراه خواهد داشت و بسیاری از شهروندان بی گناه جان خود را از دست خواهند داد.

ارسال نظر

 
1