خبر فوری

 
تلاش پاکستان برای به قدرت رسیدن طالبان و براندازی دولت افغانستان
کد خبر :323992672

20:04 1398/12/22


برچسب ها : افغانستان, پاکستان, رئیس سازمان اطلاعات پاکستان, ژنو, سازمان حقوق بشر, طالبان افغانستان,

صدیق الله راهی برادر دکتر نجیب الله رئیس جمهور پیشین افغانستان طی مصاحبه با خبرنگار گفت: علت کمک های پاکستان به طالبان براندازی دولت منتخب افغانستان و به قدرت رسیدن طالبان در افغانستان است.


ژنو:به گذارش راز نیوز/صدیق الله راهی برادر دکتر نجیب الله رئیس جمهور پیشین افغانستان طی مصاحبه با خبرنگار گفت: علت کمک های پاکستان به طالبان براندازی دولت منتخب افغانستان و به قدرت رسیدن طالبان در افغانستان است.
وی در چهل و سومین نشست سازمان جهانی حقوق بشر خاطر نشان کرد توافق مذاکرات بین آمریکا و طالبان برخلاف خواسته های مردم افغانستان است. 
چه کسی از روز اول به قدرت رسیدن طالبان در افغانستان و مداخلت در زندگی سیاسی مردم افغانستان پشتیبان آنها بود؟
این سازمان اطلاعاتی پاکستان بود که هرگونه همکاری و پیشتیبانی را از طالبان به عمل آورد. به نظر من طالبان نمایندگی ارتش پاکستان را برعهده گرفته است. توافقنامه بین طالبان و آمریکا را من و مردم افغانستان هرگز نمی پذیریم. مردم و جامعه روشنفکر افغانستان از طالبان بیزار هستند.
صدیق الله مقیم ایالت متحده افزود: طالبان یک حزب افراطی مذهبی است! مردم افغانستان از حضور طالبان در افغانستان رنج می برند و خواستار یک حکومت مقدس هستند. جامعه افغانستان یک جامعه اسلامی است، اما متأسفانه پاکستان می خواهد از طریق طالبان حکومت کند و طالبان بهترین حزب برای نمایندگی منافع پاکستان در افغانستان است.

ارسال نظر

 
1