خبر فوری

 
 
تلاش های پاکستان برای جلوگیری از افشای اسرار ظلم های خود در بلوچستان
کد خبر :797524081

17:59 1399/02/28


برچسب ها : ارتش پاکستان, بلوچستان, پاکستان, حقوق بشر,

پاکستان طی اقدامی دیگر علیه بلوچستان، وب سایت کمیسیون حقوق بشر بلوچستان را مسدود کرده است.


بلوچستان: به گزارش راز نیوز به نقل از منابع بلوچستان| پاکستان با برداشتن قدم ظالمانه ای دیگر علیه بلوچستان، وب سایت کمیسیون حقوق بشر بلوچستان را مسدود کرده است. کمیسیون در این رابطه ضمن ابراز تاسف و اندوه عمیق از این رویداد، گفت: چنین سازمان هایی غیر سیاسی بوده و ارتباطی با جنگ بلوچستان ندارند، با این وجود چنین اقدامی قابل قبول نیست و ما آن را محکوم می کنیم. کمیسیون حقوق بشر بلوچستان درصدد جمع آوری اعداد و ارقام نقض حقوق بشر در این ایالت بوده و داوطلبان عضو این سازمان، برای دستیابی به این اعداد ، مسیر طولانی و درازی را طی میکردند. مقامات پاکستان این وب سایت را مسدود کرده اند و در صورت تلاش برای باز کردن این سایت، با پیام "گشت و گذار ایمن! سایتی که می خواهید آن را باز کنید حاوی مطالبی است که دولت پاکستان نمی خواهد در پاکستان نمایش داده شود." مواجه خواهید شد.

همچنین بلوچستان پست نیز در پیامی ابراز داشت که شبکه آن نیز در پاکستان ممنوع است و بسیاری از کاربران برای دسترسی به این وب سایت مجبور به استفاده از ابزاری چون وی پی ان، پراکسی و غیره برای از بین بردن سد ایجاد شده هستند. همچنین قابل ذکر است که بسیاری از دیگر وب سایت های فعال در زمینه حقوق بشر در بلوچستان نیز با ممنوعیت دولتی مواجه هستند.

یکی از مدد کاران اجتماعی بلوچ به شرط عدم افشای هویت خود در گفتگو با خبرگزاری محلی بلوچستان، گفت: ارتش پاکستان پشت پرده مبارزه با تروریسم و جنگ، ظلم و ستم فراوانی در بلوچستان انجام داده است. ربایش اجباری مردم بلوچ به دست نیروهای امنیتی یک مولفه بسیار مهمی است. پس از رایزنی های مکرر با مقامات دولتی و غیره، همچنان این روند در بلوچستان ادامه دارد. از طرفی پایمال شدن حقوق بشر به عنوان سرنوشت مردم بلوچ به نظر می آید.

ارسال نظر

 
1