خبر فوری

 
 
تلاش های سران تکفیری پاکستان برای قانونسازی جهت محدود کردن فعالیت های مذهبی شیعیان
کد خبر :663897997

15:12 1400/06/15


برچسب ها : افراد تکفیری, اهل سنت و الجماعت, اورنگزیب فاروقی, پاکستان, سپاه صحابه, شیعه, شیعیان پاکستان, قانونسازی, کراچی, یزید,

مورخ 9 شهریور ماه سال جاری درپی ادامه تلاش های عناصر تکفیری تروریستی سپاه صحابه و در راس همه آنها اورنگزیب فاروقی جهت ایجاد تفرقه و شکاف میان مسلمانان، کنفرانسی با عنوان "کنفرانس همه احزاب" و "تحفظ ناموس صحابه" با محوریت تطهیر آل بنی امیه و من جمله یزید ابن معاویه و قانونسازی جهت متوقف نمودن مراسمات مذهبی شیعیان در سراسر پاکستان، برگزار شد.


 

کراچی: به گزارش راز نیوز| مورخ 9 شهریور ماه سال جاری درپی ادامه تلاش های عناصر تکفیری تروریستی سپاه صحابه و در راس همه آنها اورنگزیب فاروقی جهت ایجاد تفرقه و شکاف میان مسلمانان، کنفرانسی با عنوان "کنفرانس همه احزاب" و "تحفظ ناموس صحابه" در هتل گلکسی کراچی به ریاست اورنگزیب فاروقی از رهبران گروه تروریستی سپاه صحابه (اهل سنت و الجماعت فعلی) با محوریت تطهیر آل بنی امیه و من جمله یزید ابن معاویه برگزار شد.

اورنگزیب فاروقی در این نشست که با حضور علمای دیوبند، بریلوی و اهل حدیث برگزار شد، ضمن تاکید بر اتحاد بین گروه های مختلف اهل سنت از طریق تشکیل کمیته ای با عضویت یک نفر از هر مذهب، اظهار داشت: کتابی با 12 باب در خصوص صحابه تدوین شده است و قصد داریم آن را در مساجد سراسر کشور توزیع کنیم و معرفی و تدریس این کتاب وظیفه ای بر دوش علمای مساجد و مناطق مختلف است تا نسل های آینده ما به درستی تربیت شوند. وی افزود: این جنگ ما (با شیعیان)، مربوط به زمان حال نبوده و از دیرباز وجود دارد، وظیفه ما حفاظت از سرزمین و مرزهای پاکستان به ویژه مبارزه با خطرات حول پاکستان است که شما می بینید در خصوص افغانستان کشورهای هند و ایران نگران هستند و درپی ایجاد بی ثباتی در پاکستان هستند. حمله ما (علیه شیعیان پاکستان) ایندفعه نظامی نخواهد بود، بلکه ضربه ای خواهد بود که نسلهای اینها هم از آن یاد خواهند کرد و آن قانونسازی است.

اورنگزیب فاروقی افزود: باید یک کمیته اصلی برای نظارت و دیگر کمیته های محلی با حضور وکلای محلی تشکیل شود تا در صورت توهین شیعیان به صحابه در هر نقطه ای از پاکستان، تیم محلی وارد عمل شده و به صورت گسترده علیه آن شخص شکایت و پرونده سازی کند.

ناگفته نماند که عناصر تکفیری از آنچه که به عنوان توهین به اصحاب پیامبر ص یاد می کنند در حقیقت بیان تاریخ و مطرح کردن سوالاتی از سوی منبریون شیعه در بیان حق بودن علی بن ابیطالب و فرزندانش با استناد به کتب اهل سنت است که این روند نه تنها باعث شیعه شدن برخی از افراد اهل سنت محقق، بلکه موجب ایجاد سوالاتی در ذهن افراد اهل سنت شده است که این امر باعث ایجاد ترس میان افراد تفرقه افکن شده و سعی دارند مراسمات مذهبی شیعیان در سراسر پاکستان را محدود بلکه متوقف سازند.

سال گذشته نیز این عناصر تکفیری به صورت گسترده در سراسر پاکستان علاوه بر حملات به دسته های عزاداری و مجالس، علیه منبری های شیعه و عزاداران سیدالشهدا به صورت گسترده پرونده سازی و شکایت کرده بودند.

گفتنی است برخی از علمای اهل سنت ضمن اعلام برائت از این کنفرانس برگزار شده به ویژه اورنگزیب فاروقی، این شخصیت را درباری آل سعود و غده ای در امنیت پاکستان عنوان کرده و گفتند: معاویه و پسرش یزید هیچگاه از مقدسات ما نبوده و این تلاش ها برای تطهیر یزید قاتل نوه پیامبر ص را محکوم می کنیم.

 

بخوانید: تلاش سران تکفیری برای تطهیر بنی امیه و یزید بن معاویه و وارد کردن آنان به مقدسات اسلامی

ارسال نظر

 
1