خبر فوری

 
تقویت مناسبات تجاری، دفاعی و پارلمانی محور رایزنی وزرای خارجه پاکستان و مصر در اسلام آباد
کد خبر :1917108213

15:04 1401/01/02


برچسب ها : پاکستان و مصر, تجارت, روابط دفاعی, روابط دوجانبه, سامح شکری, شاه محمود قریشی, وزیر امور خارجه پاکستان, وزیر امور خارجه مصر,

سامح شکری وزیر امور خارجه مصر در حاشیه نشست شورای وزیران امور خارجه سازمان همکاری اسلامی به میزبانی پاکستان طی دیدار با مقامات سیاسی این کشور، با شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان در ساختمان وزارت خارجه دیدار کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| سامح شکری وزیر امور خارجه مصر در حاشیه نشست شورای وزیران امور خارجه سازمان همکاری اسلامی به میزبانی پاکستان طی دیدار با مقامات سیاسی این کشور، با شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان در ساختمان وزارت خارجه دیدار کرد.

شاه محمود قریشی در این نشست ضمن عرض تشکر و سپاس از شرکت وزیر خارجه مصر در چهل و هشتمین نشست شورای وزیران خارجه سازمان همکاری اسلامی، خاطر نشان ساخت که این نشست درحالی درحال برگزاری است که پاکستان درحال آماده شدن برای جشن گرفتن هفتاد و پنجمین سالروز تشکیل خود است. وی مصر را یکی از کشورهای مهم و برادر منطقه عنوان کرد و گفت: پیشروی مصر به سمت ثبات سیاسی و امنیتی زیر سایه رهبری رئیس جمهور عبد الفتاح السیسی خوشایند و باعث خوشحالی است. مردم دو کشور دارای عقاید و فرهنگ های مشترک هستند و وجود هماهنگی در مواضع دو کشور برادر در زمینه های امور منطقه ای و بین المللی مایه خرسندی است، افزایش روابط در سطوح عالی رتبه میان رهبری پاکستان و مصر، منجر به تقویت بیش از پیش مناسبات دوطرفه شده است.

وی در ادامه اقدامات انجام گرفته در مصر در ماه مه 2021 میلادی در زمینه آتش بس را مورد قدردانی قرار داد و با تاکید بر ضرورت گسترش روابط میان نمایندگان پارلمان های پاکستان و مصر، خاطر نشان ساخت که همواره در پارلمان ما گروه دوستی پاکستان و مصر وجود داشته است، و ما خواستار تشکیل چنین گروهی در پارلمان مصر نیز هستم.

وی افزود: سال گذشته مالی میلادی حجم تجارت دوجانبه پاکستان و مصر 423 میلیون دلار بوده و سفر فرمانده کمیته مشترک ستاد ارتش پاکستان در ماه ژوئن 2021 میلادی به مصر یک گام مثبتی برای مستحکم نمودن روابط دفاعی فیمابین بود. وزرای خارجه دو کشور عزمشان برای افزایش حجم مبادلات تجاری میان دو کشور را ابراز داشتند.

قریشی گفت: شرکت ما در رزمایش پدافند هوایی پاکستان-مصر در مصر مظهر روابط مستحکم دفاعی ما است، و همکاری های فرهنگی می توانند نقش خود در نزدیک تر کردن ملت های دو کشور ایفا کنند، ما از پیشنهاد های جدی از سوی مصر به منظور افزایش همکاری ها در بخش فرهنگی را مورد استقبال قرار خواهیم داد.

وزیر امور خارجه پاکستان اظهار داشت که خواستار سفر هرچه زودتر عبد الفتاح السیسی رئیس جمهور مصر به پاکستان هستیم.

ارسال نظر

 
1