خبر فوری

 
 
تقدیم استوارنامه های 6 کشور و دیدارهای جداگانه آنها با دکتر عارف علوی در اسلام آباد
کد خبر :1605914494

21:34 1401/06/07


برچسب ها : آلمان, اتیوپی, اسپانیا, استوارنامه, بلژیک, پاکستان و آلمان, پاکستان و اتیوپی, پاکستان و اسپانیا, پاکستان و بلژیک, پاکستان و لیبی, پاکستان و کنیا, دکتر عارف علوی, دیدار, رئیس جمهور پاکستان, سفیر آلمان, سفیر اتیوپی, سفیر اسپانیا, سفیر بلژیک, سفیر جدید لیبی, لیبی, کنیا,

سفرای آلمان، اسپانیا، بلژیک، لیبی، کنیا و اتیوپی در مراسمی که روز دوشنبه در کاخ ریاست جمهوری اسلام آباد برگزار شد، استوارنامه دیپلماتیک خود را به دکتر عارف علوی رئیس جمهور این کشور اعطا کردند.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | سفرای آلمان، اسپانیا، بلژیک، لیبی، کنیا و اتیوپی در مراسمی که روز دوشنبه در کاخ ریاست جمهوری اسلام آباد برگزار شد، استوارنامه دیپلماتیک خود را به دکتر عارف علوی رئیس جمهور این کشور اعطا کردند.

بر اساس جزئیات، سفرا پس از اعطای استوارنامه های خود بصورت جداگانه با دکتر عارف علوی رئیس جمهور پاکستان دیدار و گفتگو کرد.

در همین حال، طی دیدار آلفرد گریناس سفیر آلمان با رئیس جمهور پاکستان، عارف علوی گفت: آلمان یکی از کشورهای عمده سرمایه‌گذاری در پاکستان بشمار می آید و شرکت‌های آلمانی متخصص در پروژه‌های بادی، خورشیدی و انرژی هایدل می‌توانند از فرصت‌ها و ظرفیت های موجود در این بخش‌ها استفاده کنند.

وی ضمن تاکید بر توسعه روابط دوجانبه در زمینه های کاهش اثرات منفی تغییرات اقلیمی و گرمایش زمین و تجارت میان دو کشور گفت: سرمایه گذاران آلمانی در مناطق ویژه اقتصادی پاکستان تحت CPEC در حال سرمایه گذاری هستند.

در ادامه طی دیدار با خوزه آنتونیو داوره پرل سفیر اسپانیا، دکتر عارف علوی ضمن تاکید بر گسرش روابط دوجانبه در زمینه های اقتصادی، تجارت، سرمایه گذاری و گردشگری میان پاکستان و اسپانیا، از حمایت اسپانیا در طرح GSP Plus قدردانی کرد. و بر لزوم نهایی شدن توافقنامه همکاری دفاعی میان پاکستان و اسپانیا تاکید کرد.

همچنین رئیس جمهور پاکستان طی دیدار چارلز دیگلون، سفیر بلژیک، بر گسترش همکاری های تجاری از طریق تبادل هیئت های تجاری، شرکت در نمایشگاه های تجاری و سرمایه گذاری های مشترک تاکید کرد و گفت: حجم تجارت دوجانبه میان پاکستان و بلژیک باید از سطح فعلی بایستی به 1.35 میلیارد دلار افزایش یابد.

وی در ادامه این دیدار افزود: روابط پاکستان و بلژیک نیازمند توسعه همکاری ها در زمینه کشاورزی، حمل و نقل بندری و علم و فناوری می باشد.

در همین حال، معمر زیدو عبدالمطلب سفیر لیبی مورد استقبال دکتر عارف علوی قرار گرفت و در این دیدار، رئیس جمهور پاکستان ضمن تاکید بر تقویت راه های همکاری در زمینه های اقتصادی و روابط تجاری میان دو کشور افزود: امیدواریم پس از وقفه یازده ساله برای تعیین سفیر لیبی در پاکستان، روابط میان دو کشور همچنان گسترش یابد.

مری نیامبورا کومائو کمیسریای عالی کنیا همچنین پس از تقدیم استوار نامه خود با رئیس جمهور پاکستان دیدار و گفتگو کرد و در این دیدار، دکتر عارف علوی ضمن استقبال از سفیر محترم گفت: پاکستان اهمیت زیادی برای روابط اقتصادی و تجاری با کنیا قائل است همچنین کنیا بزرگترین صادرات پاکستان و دومین شریک وارداتی پاکستان در آفریقا می باشد.

وی در این نشست، از سطح فعلی همکاری ها و هماهنگی های دوجانبه در زمینه های تجاری، اقتصادی، دفاعی و مدیریت مرزی ابراز خرسندی کرد.

جمال بکر عبدالله سفیر اتیوپی در پایان مورد استقبال رئیس جمهور قرار گرفت و دکتر عارف علوی تصمیم اتیوپی مبنی بر بازگشایی نمایندگی دیپلماتیک در اسلام آباد را تمجید کرد و گفت: این اقدام موجب بهبود روابط و آغاز دوره جدیدی از دوستی و همکاری میان پاکستان و اتیوپی خواهد شد.

وی در آخر سخنان خود از همکاری های روزافزون دو کشور در زمینه هوانوردی تشکر به عمل آورد و استقبال خود را از پروازهای مستقیم دو هفته ای بین کراچی و آدیس آبابا ابراز کرد..

ارسال نظر

 
1