خبر فوری

 
 

 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | سفرای کشورهای سوریه، جمهوری اسلواکی، صربستان، کانادا و اتریش در مراسمی که در کاخ ریاست جمهوری اسلام آباد برگزار شد، استوارنامه دیپلماتیک خود را به دکتر عارف علوی رئیس جمهور این کشور تقدیم و بصورت جداگانه با وی دیدار و گفتگو کردند.

دکتر عارف علوی ضمن استقبال از دکتر رامیز الراعی سفیر سوریه، بر ضرورت توسعه روابط دوجانبه میان پاکستان و سوریه تاکید کرد.

در این دیدار سفیر سوریه بر موضوعات محتلفی از جمله از سرگیری صدور ویزای گروهی برای زائرین پاکستانی و راه اندازی پرواز مستقیم از کراچی به مقصد دمشق اشاره کرد.

در همین حال، دکتر عارف علوی طی دیدار با لادی اسلاویک سفیر جمهوری اسلواکی بر نقش مهم وی در توسعه روابط دوجانبه تاکید و گفت: پاکستان همواره در حال توسعه در زمینه های استارت آپ و فناوری اطلاعات می باشد.

وی همچنین افزود: ظرفیت گسترده ای برای سرمایه گذاری در پاکستان وجود دارد و از سرمایه گذاری سهامداران اسلواکی در کشور استقبال می کنیم.

رئیس جمهور پاکستان پس از خوش آمدگویی به دراگان تودوروویچ سفیر غیر مقیم صربستان بر توسعه روابط تجاری و اقتصادی هر چه زودتر میان دو کشور تاکیئ کرد و گفت: صربستان می تواند از متخصصین و کارشناسان جوان و با تجربه پاکستانی در جهت توسعه خود استفاده نماید.

وی در دیدار با لسلی اسکنلون کمیسریای عالی کانادا به موضوعات مختلفی از جمله پتانسیل اقتصادی و فرصت های  سرمایه گذاری در پاکستان اشاره کرد و گفت: پاکستان خواستار همکاری با کانادا در زمینه های اقتصادی، تجاری و سرمایه گذاری می باشد.

دکتر عارف علوی در پایان طی دیدار با سفیر اتریش بر اهمیت روابط با این کشور هم به صورت دوجانبه و هم در چارچوب اتحادیه اروپا اشاره نمود و بیان کرد: شرکت های اتریشی بایستی سرمایه گذاری در مناطق ویژه اقتصادی پاکستان را مورد بررسی قرار دهند.

وی در پایان افزود: پاکستان خواهان همکاری با شرکای بین المللی خود از جمله اتریش، در خصوص مقابله با موضوع جهانی تغییرات آب و هوایی می باشد.

 

ارسال نظر

 
1