خبر فوری

 
 
تقدیر رئیس جمهور پاکستان از نقش رئیس مجمع عمومی سازمان ملل برای برگزاری نشست فوری این مجمع در خصوص مسئله فلسطین
کد خبر :1483059752

10:56 1400/03/07


برچسب ها : پاکستان و سازمان ملل متحد, دکتر عارف علوی, رئیس مجمع عمومی سازمان ملل متحد, فلسطین, هلال پاکستان, ولکان بوزکر,

رئیس جمهور پاکستان در دیدار با وولکان بوزکر رئیس مجمع عمومی سازمان ملل متحد از نقش ویژه وی در فراخواندن نشست فوری این مجمع برای بررسی مسئله فلسطین تقدیر نمود.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| رئیس جمهور پاکستان در دیدار با وولکان بوزکر رئیس مجمع عمومی سازمان ملل متحد از نقش ویژه وی در فراخواندن نشست فوری این مجمع برای بررسی مسئله فلسطین تقدیر نمود.

بر اساس جزئیات منتشر شده، وولکان بوزکر رئیس مجمع عمومی سازمان ملل متحد که چهارشنبه شب در صدر هیئت عالی رتبه به اسلام آباد سفر نموده است، در ادامه دیدارهای خود با دکتر عارف علوی رئیس جمهوری پاکستان دیدار نمود.

دو طرف در جریان این دیدار پیرامون موضوعات و تحولات مختلف منطقه ای و جهانی به ویژه اوضاع فلسطین اشغالی به بحث و تبادل نظر پرداختند.

دکتر عارف علوی رئیس جمهور پاکستان در این دیدار نقش اصلی سازمان ملل در حفظ چند جانبه گرایی برای ارتقا صلح، رفاه و هماهنگی در سراسر جهان را تأیید نمود.

وی همچنین نقش رئیس مجمع عمومی سازمان ملل متحد برای برگزاری نشست فوری این مجمع جهت بررسی اوضاع فلسطین را مورد تمجید قرار داد.

رئیس جمهور پاکستان ابراز داشت: نوع جدید تبعیض نژادی به صورت اسلام هراسی در جهان نمایان شده است که باید با ارتقاء عدالت، اخلاق و مدارا در روابط بین المللی ریشه کن گردد. عمل به قطعنامه های سازمان ملل متحد جهت حل مسئله فلسطین و منطقه تحت مناقشه جامو و کشمیر ضروری است. دسترسی مساوی و یکسان به واکسن ضد کرونا برای کاهش تاثیرات سوء اقتصادی ناشی از شیوع این ویروس در کشورهای در حال توسعه امری ضروری و حیاتی است.

وولکان بوزکر رئیس مجمع عمومی سازمان ملل متحد نیز در این دیدار رئیس جمهور پاکستان را از اقدامات صورت گرفته در زمینه مسائل مختلف بین المللی در امور سیاسی، اجتماعی و اقتصادی آگاه ساخت.

پیش از این دکتر عارف علوی رئیس جمهور پاکستان به منظور تقدیر از تلاش ها و زحمات رئیس مجمع عمومی سازمان ملل متحد در جهت برپایی صلح و ثبات در جهان نشان افتخار «هلال پاکستان» را به وی اعطاء نمود.

این مراسم با حضور اعضای مختلف کابینه دولت، مقامات عالی رتبه و نمایندگان دیپلماتیک کشورهای خارجی در کاخ ریاست جمهوری پاکستان برگزار گردید.

 

ارسال نظر

 
1