خبر فوری

 
 
تقاضای گروه خبرنگاران بدون مرز برای انجام تحقیقات بین المللی در خصوص پرونده گمشدگی جمال خاشقجی
کد خبر :614551326

09:46 1397/07/19


برچسب ها : استانبول, ترکیه, جمال خاشقجی, خبرنگاران بدون مرز, عربستان سعودی,

گروه خبرنگاران بدون مرز خواستار تحقیقات آزاد و مستقل بین المللی در خصوص پرونده گمشدگی جمال خاشقجی روزنامه نگار تبعه سعودی شد.


 

آنکارا:به گزارش راز نیوز به نقل از خبرگزاری های بین المللی، انجمن بین المللی حمایت از خبرنگاران موسوم به گروه خبرنگاران بدون مرز خواستار تحقیقات آزاد و مستقل بین المللی در خصوص پرونده گمشدگی جمال خاشقجی روزنامه نگار تبعه سعودی شد.

از سویی بر اساس گزارش خبرگزاری بین المللی آسوشیتد پرس،رسانه های ترکیه ویدئویی را منتشر کرده اند که در آن 15 نفر عربستانی،یک شخص نامعلوم را مورد حمله قرار داده اند،این کلیپ تصویری پس از گمشدگی جمال خاشقجی روزنامه نگار عربستانی در ترکیه منتشر شده است،انتشار این تصاویر بهانه ای برای افزایش فشار و ایجاد جو روانی علیه دولت سعودی شده است.

عربستان سعودی تاکنون هیچ واکنشی به انتشار این کلیپ تصویری نشان نداده است.

مقامات امنیتی ترکیه نیز مدعی شده اند که جمال خاشقجی در داخل ساختمان کنسولگری عربستان در استانبول به قتل رسیده است.

سخنگوی وزارت خارجه ترکیه نیز با انتشار بیانیه ای خبر داده بود که مقامات عربستان سعودی برای انجام تحقیقات در این باره اعلام همکاری نموده اند و قرار است به زودی ساختمان کنسولگری عربستان در استانبول را مورد بازرسی قرار دهیم.

جمال خاشقجی مشاور سابق پادشاه سعودی بوده است که سیاست ها اصلاحی و عملی نمودن برنامه 2030 در عربستان توسط بن سلمان را مورد انتقاد قرار داد و پس از آغاز سرکوب های دولت سعودی به آمریکا مهاجرت نمود.

زمانی که حکومت سعودی اقدام به ایجاد تغییرات جدید مینماید،دست به برخورد شدید با منتقدین و سرکوب آنان میپردازد و روز به روز بر شدت آن افزوده میشود.

بخوانید| واشنگتن پست:آمریکا باید در خصوص جمال خاشقجی،از عربستان جواب بخواهد

ارسال نظر

 
1