خبر فوری

 
 
تقاضای جدید امریکا برای " دو مور (Do more)" از دولت منتخب پاکستان
کد خبر :1299757432

11:35 1397/06/01


برچسب ها : آمریکا, پاکستان,

وزیر امور خارجه آمریکا آلیس ولز گفت : نخست وزیر عمران خان از تمایل به برقراری رابطه صلح آمیز با کشورهای همسایه، از جمله هند و افغانستان، استقبال می کند.


تقاضای جدید امریکا برای " دو مور (Do more)" از دولت منتخب پاکستان

 

وزیر امور خارجه آمریکا  آلیس ولز گفت : نخست وزیر عمران خان از تمایل به برقراری رابطه صلح آمیز با کشورهای همسایه، از جمله هند و افغانستان، استقبال می کند.

 

به گفته اداره خبرگزاری بریتانیا : وزارت امور خارجه ایالت متحده گفت : عمران خان از آرزوی روابط صلح آمیزز با کشور همسایه خود هندوستان و افغانستان سخن گفت و نیز ایالات متحده می خواهد با دولت جدید پاکستان برای صلح در منطقه همکاری کند.
 
آلیس ولز در بیانات خود در مخاطب با پاکستان اعلام کرد : که پاکستان باید به قرارداد ( دو مور ) پای بند باشد ، که به وسلیه این قرارداد میتواند نقش مهمی در صلح و ثبات در افغانستان ایفا کند ، بنابراین پاکستان اقدامات بیشتری علیه طالبان یا مذاکره با طالبان انجام خواهد داد.
 
پس از پذیرفتن پست نخست وزیری توسط عمران خان ، وی در اولین سخنرانی خود با ملت، درباره سیاست خارجی اش گفت که دولت وی روابط صلح آمیز با تمام کشورهای همسایه، از جمله هند و افغانستان را حفظ خواهد کرد.
 
تحلیل : این اولین باری نیست که دولت آمریکا تقاضای ( دو مور ) می کند ، و با پرداخت پول به دولت پاکستان خواستار کار بیشتر  از دولت است ، چندی پیش دولت پاکستان تقاضای دو مور را رد کرد که باز خورد شدید رئیس جمهور آمریکا ترامپ مواجه شد ، ترامپ در توییت خود اعلام کرد : که دولت پاکستان مبلغ هنگفتی از دولت آمریکا دریافت کرد است و در مقابل چیزی جز دورغ و فریب به دولت آمریکا نگفته است این پیام ترامپ مردم پاکستان را به خشم آورده است و آنها از دولت خواستند تا برابر تقاضای دو مور آمریکا بیاستند و مردم به این امید بودند که با روی کار آمدن دولت جدید ( عمران خان ) تهدید های آمریکا ( دو مور ) بر پاکستان تاثیری نمی گذارد اما همچنان تقاضای دو مور دولت آمریکا تمامی ندارد ، حال مردم منتظر واکنش عمران خان هستند.

ارسال نظر

 
1