خبر فوری

 
 
تفاهم پاکستان و عربستان برای تأسیس پالایشگاه نفتی آرامکو
کد خبر :935284610

10:43 1397/10/17


برچسب ها : بندر گوادر, پالایشگاه, پالایشگاه نفتی, پاکستان, عربستان سعودی, نفت,

عربستان سعودی خواهان تأسیس پالایشگاه نفتی آرامکو در بندر گوادر پاکستان


به گزارش راز نیوز، عمران خان در مهرماه 97 اعلام کرد پاکستان و عربستان برای تأسیس پالایشگاه نفتی در بندر گوادر در حال مذاکره هستند. طبق اطلاعات به دست رسیده پاکستان و عربستان خواهان تأسیس پالایشگاه چندین میلیارد دلاری نفتی آرامکو در بندر گوادر هستند. عرب نیوز در رابطه با این تفاهم‌نامه گفت: پس از امضاء تفاهم‌نامه پاکستان امیدوار است که عربستان سعودی در بهمن‌ماه 97 اولین سرمایه‌گذاری بزرگ خود را در پاکستان اجرا کند. طبق گفته فواد چودری وزیر ارتباطات تفاهم‌نامه آرامکو به‌زودی امضاء خواهد شد که برای امضاء این تفاهم‌نامه سفر هیئت سیاسی رسمی عربستان سعودی به پاکستان نزدیک است.

این‌یکی از بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری‌ها در تاریخ پاکستان است و این در حالی صورت می‌گیرید که دو کشور برای ایجاد روابط بهتر با یکدیگر در تلاش‌اند. طبق گفته وزیر هارون شریف هیئت 15 نفره عربستان سعودی از بندر کراچی و گوادر دیدن کرد تا هرچه زودتر این تفاهم‌نامه امضاء شود. وی افزود ما برای تأسیس پالایشگاه نفتی آرامکو تفاهم‌نامه را امضاء کرده‌ایم.

طبق اطلاعات به دست رسیده طی 3 الی 5 سال آینده کشورهای همچون امارات متحده عربی، عربستان سعودی و چین بیش از 40 میلیارد دلار در پاکستان سرمایه‌گذاری خواهند کرد. این خبر 3 ماه پس از بیانیه‌ی عمران خان به گوش رسید که در آن عمران خان اعلام کرده بود ما خواهان تأسیس پالایشگاه نفتی در بندر گوادر با عربستان سعودی هستیم. در آن بیانیه عمران خان به این نکته نیز اشاره کرد 2 پالایشگاه نفی لازمه پاکستان است که یکی از آن‌ها را عربستان سعودی تأسیس خواهد کرد.

ارسال نظر

 
1