خبر فوری

 
تغییرات مهم در کابینه وزرای پاکستان
کد خبر :255898108

12:42 1400/01/28


برچسب ها : اسلام آباد, انتصاب, پنجاب, عزل, عمران خان, نخست وزیر پاکستان, وزیر اطلاع رسانی, وزیر امور اقتصادی پاکستان, وزیر خزانه داری پاکستان, وزیر علوم و فناوری, وزیر نیرو, کابینه,

عمران خان نخست وزیر پاکستان تغییرات بزرگی در کابینه وزرا ایجاد کرده که طی آن چند وزیر عزل شده و به سمتی جدید منصوب شده اند.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | شوکت ترین به عنوان وزیر خزانه پاکستان، حماد اظهر به عنوان وزیر نیروی پاکستان، شبلی فراز به عنوان وزیر علوم و فناوری، عمر ایوب به عنوان وزیر امور اقتصادی پاکستان، و فواد چوردی نیز به عنوان وزیر اطلاع رسانی پاکستان منصوب شد.

عمران خان نخست وزیر پاکستان تغییرات بزرگی در کابینه وزرا ایجاد کرده که طی آن چند وزیر عزل شده و به سمتی جدید منصوب شده اند.

حماد اظهر از سمت خود به عنوان وزیر خزانه داری پاکستان عزل و به عنوان وزیر نیروی پاکستان منصوب شد. شوکت ترین نیز به عنوان وزیر خزانه داری پاکستان منصوب شده است.

لازم به ذکر است که نخست وزیر پاکستان چند روز قبل عبدالحفیظ شیخ را از سمت وزارت خزانه داری پاکستان به دلیل افزایش تورم عزل کرده و حماد اظهر را به عنوان جایگزین وی معرفی کرده بود.

همچنین تصمیم بر این شد که شوکت ترین برای افزایش بازدهی تیم اقتصادی دولت عضو آن شود. وی سابقه تصدی وزارت خزانه داری پاکستان در دوره حزب مردم پاکستان را دارد و دارای تجربه زیادی در مسائل اقتصادی می باشد.

وی پس از این تصمیم طی مصاحبه با رسانه های پاکستان گفت که به وی پشنهاد عضویت در تیم اقتصادی دولت پاکستان داده شده اما وی تا مشخص شدن نتایج پرونده های سازمان پاسخگویی ملی آن را نخواهد پذیرفت.

عمر ایوب نیز از سمت خود به عنوان وزیر نیروی پاکستان عزل و به عنوان وزیر امور اقتصادی پاکستان منصوب شد.

همچنین شبلی فراز به عنوان وزیر علوم و فناوری و فواد چودری به عنوان وزیر اطلاع رسانی پاکستان منصوب شد.

ارسال نظر

 
1