خبر فوری

 
 
تعیین دکتر رضا باقر به سمت مدیر عامل بانک مرکزی پاکستان و مخالفت های اپوزیسیون
کد خبر :1398127401

21:42 1398/02/16


برچسب ها : IMF, پاکستان, صندوق بین المللی پول, مدیر عامل بانک مرکزی,

پس از تعیین دکتر رضا باقر به سمت مدیر عامل بانک مرکزی پاکستان توسط عمران خان نخست وزیر این کشور، این تصمیم هدف اعتراضات و مخالفت توسط اپوزیسیون قرار گرفته است.


 

به گزارش رازنیوز، پس از تعیین دکتر رضا باقر به سمت مدیر عامل بانک مرکزی پاکستان توسط عمران خان نخست وزیر این کشور، این تصمیم هدف اعتراضات و مخالفت توسط اپوزیسیون قرار گرفته است.
مریم اورنگزیب سخنگوی حزب مسلم لیگ (ن) با اعتراض به تصمیم نخست وزیر پاکستان گفت‌ : عمران خان شخصی را مدیر بانک مرکزی قرار داده است که از سال 2000 میلادی درخدمت صندوق بین المللی پول IMF قرار داشته و در زمینه به غلامی درآوردن کشورها تحت وام های مالی مهارت دارد، چرا با برکنار کردن اسد عمر کلید خزانه دارایی را به یکی از کارکنان IMF تحویل داده اند؟ از امروز نخست وزیر به طور رسمی دفتر صندوق بین المللی پول IMF را در پاکستان افتتاح کرده است. بر روی کار آوردن رضا باقر به معنای تایید پذیرش اصلاحات تحمیل شده آی ام اف است. صندوق بین المللی پول با این اقدام خود توانسته بر خزانه داری پاکستان نظارت و تسلط داشته باشد.

آصف علی زرداری

آصف علی زرداری رئیس جمهور اسبق پاکستان و رهبر حزب پیپلزپارتی نیز با انتقاد از تصمیم و اقدام نخست وزیر پاکستان در این زمینه گفت‌: به نظر می‌رسد دفتر صندوق بین المللی پول درحال انتقال به پاکستان است، با حضور کارکنان IMF ما چگونه قادر به اداره کشور خواهیم بود؟

خورشید شاه

خورشید شاه رهبر حزب پیپلزپارتی در مدعایی بیان داشت که برکناری اسد عمر وزیر خزانه داری اسبق به دستور آی ام اف انجام شده است. طبق اطلاعات، صندوق بین المللی پول برای برکناری اسد عمر از طریق رضا باقر وارد عمل شده است، علت برکناری اسد عمر نیز عدم رضایت IMF از وی بود.

ارسال نظر

 
1