خبر فوری

 
 
تعهد رئیس بانک توسعه آسیایی جهت ادامه حمایت از پاکستان
کد خبر :713182252

12:51 1402/02/14


برچسب ها : ADB, پاکستان و بانک توسعه آسیا, رئیس بانک توسعه آسیا, روابط دوجانبه,

هیئت پاکستانی به ریاست دکتر کاظم نیاز معاون وزیر اقتصاد پاکستان با ماساتسوگو آسکاوا رئیس بانک توسعه آسیایی در حاشیه 56مین اجلاس سالانه شورای حکام که در اینچئون کره جنوبی برگزار شد، دیدار کرد.


اینچئون: به گزارش راز نیوز| هیئت پاکستانی به ریاست دکتر کاظم نیاز معاون وزیر اقتصاد پاکستان با ماساتسوگو آسکاوا رئیس بانک توسعه آسیایی در حاشیه 56مین اجلاس سالانه شورای حکام که در اینچئون کره جنوبی برگزار شد، دیدار کرد.

رئیس بانک توسعه آسیایی ADB در این دیدار بر تعهد خود جهت ادامه حمایت از پاکستان تاکید کرد و نسبت به چشم انداز اصلاحاتی پاکستان ابراز اطمینان کرده و اقدامات دولت پاکستان در خصوص ثبات اقتصاد کلان را مورد ستایش قرار داد.

او به پاکستان از حمایت مستمر خود در زمینه های بسیج منابع داخلی، تقویت مشارکت عمومی-خصوصی، مشارکت مالی زنان و انتقال به انرژی های تجدید پذیر اطمینان داد.

گفتنی است این اجلاس به منظور شرکت رهبران ارشد کشورهای عضو با هدف تبادل نظر در راستای مقابله با شوک های خارجی، مسائل نوظهور نگران کننده بین المللی، امنیت غذایی و تغییرات اقلیمی برگزار می شود.  

معاون وزیر اقتصاد پاکستان در این دیدار حمایت دیرینه و سخاوتمندانه بانک توسعه آسیایی از پاکستان را مورد قدردانی قرار داد و رئیس بانک توسعه آسیایی را در جریان اصلاحات ارائه شده توسط دولت پاکستان مطلع ساخت و گفت: اصلاحات کلیدی شامل هزینه ها، کاهش یارانه های غیر هدفمند، بهبود امنیت اجتماعی، افزایش درآمد های مالیاتی، محدودیت نرخ ارز ثابت در بازار و بهبود ثبات مالی بخش انرژی است.

وی همچنین از اعلام برنامه تسهیلات مالی نوآورانه تاریخی برای آسیا و اقیانوسیه توسط رئیس بانک توسعه آسیایی استقبال کرد و افزود: پاکستان به عنوان یکی از ده کشوری که بیشتر تحت تاثیرات منفی تغییرات اقلیمی قرار گرفته است، مایل است از تسهیلات جدید برای کاهش و تلاش های سازگاری استفاده کند.

معاون وزیر اقتصاد پاکستان در پایان از رئیس بانک توسعه آسیایی برای سفر به پاکستان دعوت کرد که مورد قبول رئیس ADB قرار گرفت.

ارسال نظر

 
1