خبر فوری

 
 
تعمیق مناسبات و ارتقای سطح همکاری های دوجانبه محور دیدار مقامات پاکستان و دانمارک
کد خبر :912177470

10:56 1402/03/26


برچسب ها : اسلام آباد, بلاول بوتو زرداری, پاکستان و دانمارک, سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان, وزیر امور خارجه پاکستان,

مقامات عالی رتبه پاکستان و دانمارک طی دیدار روز گذشته خود پیرامون ابعاد مختلف روابط دوجانبه موجود میان دو کشور به بحث و تبادل نظر پرداختند.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| مقامات عالی رتبه پاکستان و دانمارک طی دیدار روز گذشته خود پیرامون ابعاد مختلف روابط دوجانبه موجود میان دو کشور به بحث و تبادل نظر پرداختند و بر لزوم تقویت روابط و ارتقای سطح همکاری های فی مابین تأکید کردند.
بر اساس جزئیات منتشر شده، دن جانیک یورگنسن وزیر همکاری های توسعه ای و سیاست جهانی آب و هوای دانمارک که در سفر رسمی دو روزه به پاکستان رفته است روز پنجشنبه با حضور در دفتر وزارت خارجه پاکستان با بلاول بوتو زرداری وزیر امور خارجه این کشور دیدار کرد.
دو طرف در این دیدار در زمینه گسترش روابط دوجانبه در بخش های مختلف سیاسی، تجاری، اقتصادی، سرمایه‌گذاری، کشاورزی، فناوری اطلاعات، انرژی و به طور ویژه همکاری در بخش تغییرات آب و هوایی و انرژی پاک بحث و گفتگو نمودند.

در ادامه این دیدار دو طرف برنامه اقدام (2023-2027) در مورد توافقنامه مشارکت چارچوب سبز امضا شده در اوت 2022 را مبادله کردند.
این برنامه اقدام مسیر لازم برای طرح ها و اقدامات مشترک در زمینه انرژی تجدید پذیر و خط انتقال سبز را فراهم خواهد کرد. این برنامه به دستیابی به اهداف توسعه پایدار نیز کمک خواهد کرد.

ارسال نظر

 
1