خبر فوری

 
 
تظاهرات مسلمانان هند علیه قانون جدید اعطای تابعیت/ پایتخت هند به میدان جنگ تبدیل شد
کد خبر :1498198972

11:06 1398/09/28


برچسب ها : پارلمان هند, دولت هند, لایحه اعطای تابعیت, مسلمانان هند,

در پی تصویب لایحه ای در قانون تسهیل اعطای تابعیت به غیر مسلمانان توسط پارلمان هند، مسلمانان این کشور در سرتاسر این کشور اقدام به اعتراض و تظاهرات فراگیر علیه دولت و پارلمان هند نمودند.


 

دهلی‌نو: به گزارش راز نیوز| در پی تصویب لایحه ای در قانون تسهیل اعطای تابعیت به غیر مسلمانان توسط پارلمان هند، مسلمانان این کشور در سرتاسر این کشور اقدام به اعتراض و تظاهرات فراگیر علیه دولت و پارلمان هند نمودند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، پارلمان هند طی روزهای گذشته لایحه ای را در قانون اعطای تابعیت به تصویب رساند که بر اساس آن شهروندان غیرمسلمان کشورهای پاکستان، افغانستان و بنگلادش به‌راحتی می‌توانند به تابعیت هند درآیند.

تصویب این لایحه توسط پارلمان موجی از اعتراضات عمومی را در پی داشت که با واکنش شدید پلیس و دیگر نیروهای امنیتی هند منجر به خشونت و درگیری میان دو طرف گردید.

طبق گزارش رسانه‌های محلی هند در نتیجه درگیری میان تظاهرات کنندگان و نیروهای پلیس در دهلی‌نو دست‌کم 21 تن از جمله 12 نیروی پلیس زخمی شدند.

از سوی دیگر اعتراضات مردمی در شهرهای کلکته و تامیل نادو هند نیز منجر به درگیری با نیروهای پلیس شد.

همچنین خبرهای منتشر حاکی از پایان قانون حکومت نظامی در ایالت آسام هند می‌باشد، اما دسترسی به سرویس اینترنت همچنان با محدودیت کامل مواجه است.

پلیس هند تعداد 113 نفر از مناطق مختلف این کشور را به جرم فعالیت در عرصه مجازی علیه قانون اعطای تابعیت بازداشت نمود.

ارسال نظر

 
1