خبر فوری

 
 
تظاهرات مردم کشمیر پاکستان علیه اشغالگری پاکستان
کد خبر :480200234

16:33 1397/08/27


برچسب ها : پاکستان, کشمیر,

مردم کشمیر پاکستان با تجمع در استان باغ، تظاهراتی علیه اشغالگری های پاکستان انجام دادند.


مردم کشمیر پاکستان با تجمع در استان باغ، تظاهراتی علیه اشغالگری های پاکستان انجام دادند.
تظاهرات کنندگان از سرتاسر مناطق کشمیر پاکستان در استان باغ جمع شده و خواستار پایان فشار ها و اشغالگری دولت پاکستان شدند. گفتنی است این تظاهرات زیر نظر حزب ملی مردم متحد کشمیر UKPNP انجام شد. تظاهرات کنندگان در پی برگزاری تظاهرات با اشاره به ساخت سد آبی و برخی پروژه های دیگر دولت پاکستان گفتند : این پروژه ها باعث از بین رفتن حقوق شهروندان کشمیری می‌شود. به گفته سخنگوی این حزب جامل مقصود، باید از ساخت سد آبی دیامر بهاشا به طور فوری جلوگیری شود زیرا این امر برخلاف دولت گلگت بلتستان است که برخی از نواحی آن تا کشمیر نیز کشیده شده اند.وی خاطر نشان کرد که مقامات حزب مذکوره به پاکستان هشداری مبنی بر نقض قوانین کشوری را داده اند، علاوه بر آن به پاکستان شکایتی نیز در این رابطه کرده اند.

از مقامات تبعید شده این حزب، سردار شوکت نیز درپی برقراری تماس تلفنی و ایراد کردن سخنرانی خطاب به تظاهرات کنندگان گفت : از دولت پاکستان بخواهید تا اشغالگری خود در رابطه با کشمیر را پایان دهد.

قابل ذکر است جامل مقصود نیز با اشاره به تظاهرات گفت : از درخواست های تظاهرات کنندگان می توان به آزاد کردن افراد دستگیر شده بی گناه از جمله بابا جان نیز اشاره کرد.
وی همچنین خاطر نشان کرد، پروژه بزرگ CPEC نه تنها اشتغال زایی نمی‌کند بلکه این پروژه تنها به نفع ارتش پاکستان است. پروژه CPEC، پروژه ارتش پاکستان بوده و تنها به نفع آن نیز است. این پروژه فایده ای برای بلوچستان و یا گلگت بلتستان و یا مردم کشمیر نخواهد داشت.

ارسال نظر

 
1