خبر فوری

 
 
تظاهرات مردم نوشکی در اعتراض به قتل افراد ربوده شده بلوچ در عملیات های ساختگی
کد خبر :1145551981

17:05 1401/08/02


برچسب ها : افراد ربوده شده بلوچ, پلیس ایالت بلوچستان, تظاهرات, دایره مبارزه با تروریسم, راهپیمایی, شهر نوشکی, عملیات ساختگی,

ده‌ها تن از مردم شهر نوشکی در اعتراض به قتل افراد ربوده شده بلوچ در عملیات های ساختگی توسط دایره مبارزه با تروریسم به خیابان‌ها آمدند.


بلوچستان: به گزارش راز نیوز| ده‌ها تن از مردم شهر نوشکی در اعتراض به قتل افراد ربوده شده بلوچ در عملیات های ساختگی توسط دایره مبارزه با تروریسم به خیابان‌ها آمدند.

در این تظاهرات که به سرپرستی سازمان دانشجویان بلوچ(BSO) برگزار گردید وکرم کنول بلوچ دبیر مرکزی مشترک این سازمان، خیر بخش بلوچ دبیرکل ایالتی حزب ملی، آغاز حق نواز شاه عضو سازمان دانشجویان بلوچ و غیره در سخنانی تأکید کردند قتل افراد از یک قومیت باعث نابودی آن قوم نخواهد شد، بنابراین باید روند نسل کشی ملت بلوچ متوقف گردد، نظام حکومتی که در آن خود حکومت مرتکب نقض قانون اساسی شود در آن نظام هیچگاه امنیت و ثبات برپا نخواهد شد، ربودن فراتر از قانون شهروندان و فعالان سیاسی و قتل آنان در عملیات های ساختگی بر خلاف قانون اساسی است.

سخنرانان این تظاهرات گفتند: دایره مبارزه با تروریسم تنها برای نقض قانون اساسی و قتل و غارت راه اندازی کرده‌اند یک اقدامی غیر مناسب و اشتباه است. تنها جرم تابش وسیم این بود که وی فعال سیاسی و شاعر بود. فردی که در پی کسب علم بود؛ اما توسط نهادهای امنیتی ربوده شد و پس از آن جسد وی یافت شد.

آنان ابراز داشتند: آتشی که ژنرال مشرف جرقه آن در بلوچستان زد اکنون قصد دارند با استفاده از عملیات های ساختگی آن را شعله ور کنند، ما این امر را به شدت محکوم می‌کنیم، چه کسی پاسخگوی خون‌های بر زمین ریخته شده است؟ آن وزرای فدرال و یا نمایندگان دولت که با حضور در تحصن اعضای خانواده افراد ربوده شده قول مساعد دادند که دیگر اجساد افراد ربوده شده یافت نخواهد شد و یا مجلس جعلی که همه‌جانبه حامی دولت است، جایی که هیچ اپوزیسیونی وجود ندارد، کمیسیون به اصطلاح قضایی کجاست؟

آنان با بیان اینکه مشکل بلوچستان از طریق کشتار حل نخواهد شد گفتند: این نخستین حادثه‌ای نیست که جوان بی گناه بلوچ به قتل می‌رسد، تاریخ گواهی می‌دهد که اینجا ده‌ها کودک و پیر و جوان بی گناه به قتل رسیده‌اند.

تظاهرات کنندگان اعلام کردند وسیم تابش بلوچ از خضدار ربوده شد و در عملیات ساختگی به همراه سلال بادینی، فرید بادینی و دیگر جوانان به اتهام واهی تروریست بودن به قتل رسید که ما آن را به شدت محکوم می‌کنم.

سخنرانان در ادامه گفتند: مشکل بلوچستان یک مسئله سیاسی است که با مذاکرات حل و فصل خواهد شد، اما حاکمان نالایق به منابع زمین و ساحل بلوچ چشم دوخته‌اند نه مردمان آن.

آنان از سازمان‌های بین‌المللی حقوق بشر خواستار توجه به نسل کشی بلوچ‌ها شدند و در زمینه نجات افراد ربوده شده تلاش نمایند.

ارسال نظر

 
1